Tweakers zegt: 8,5

Huawei P smart Dual Sim Zwart

€ 169,-
Specificaties 5,65" • 2160x1080 • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei P smart Dual Sim Zwart Review

enverlin 21 juni 2018, laatste update op 21 juni 2018, 985 views Product gekocht

Huawei P smart Dual Sim Zwart

Prima product met een goede prijs/features verhouding. Fijn scherm maar het toestel ligt niet perse fijn in de hand. Het mist grip en de achterkant is erg glad. Voor de basis gebruiker zeker een aanrader. Het is een compleet toestel.

Pluspunten

• Scherm
  • Batterij
  • Voldoende prestaties
  • Features
  • Notificatie LED

Minpunten

• Bouw materialen
  • Bouw kwaliteit
  • Geen Gorilla glass
  • Micro USB

Hier een P Smart gebruiker van het eerst uur.
Dit is me daily driver voor de komende tijd naast mijn iPhone van het werk.
De bedoeling is dat dit toestel voor enkele maanden in mijn bezit is.

Vrijwel direct na aanschaf een Nillkin case aangeschaft want naakt glijdt het toestel wel erg makkelijk uit me handen.
Mijn case is wit en heeft een texture; erg prettig!

Verder heeft de standaard screenprotector bij mij reeds los gelaten.
Nu opzoek naar een vervangende protector van glas. Dat is nog niet zo makkelijk.
Nu een van Mobilize maar eigenlijk is die te klein. Ik lees die ervaring op meerdere plekken ook van verschillende leveranciers. Beetje jammer.

Qua software is het okay. Vrijwel direct Nova geïnstalleerd, dat maakt het toch wat soepeler en de mogelijkheden om het aan te passen.
Mijn toestel zit op security patch mei 2018, al hoop ik er binnenkort weer een te krijgen.
De camera deed het in het begin erg slecht. Traag bij het aanroepen van de camera en focussen, slechte foto's. Ook diverse camera apps geprobeerd maar dat hielp niet. Sinds een tijd gaat dat wel beter. Camera wordt vlot aangesproken en ook de resultaten zijn voldoende. Mogelijk heb ik een tussentijds een update gehad.
Qua niveau zitten ze op een iPhone 6S al maakt die in bepaalde omstandigheden alsnog betere foto's.

Al met al ben ik overigens erg tevreden. De prijs/featureset is ongekend en als je een basic gebruiker bent ben je zelfs met dit toestel meer dan goed af. Daarvoor hoef je blijkbaar echt geen €400 meer te betalen.

Wat ik wel mis:
Gorilla glass aan de voorkant, USB C, betere materialen toestel.
Maargoed met die zaken kom je dus aan de €400 denk ik dan maar.

Heb jij ook een Huawei P smart Dual Sim Zwart?

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de P Smart i.c.m. de Etecla Glass Pro+ screenprotector.
Destijds 2 gekocht bij AliExpress voor €2,20 incl. verzendkosten, deze zijn nu te krijgen voor +/- €1,75 per stuk incl. verzendkosten.
En mochten ze je toch niet bevallen is er natuurlijk alsnog weinig aan de hand gezien de kosten. ;)

edit: kosten gewijzigd i.v.m. niet juist

[Reactie gewijzigd door HuisRocker op 24 juni 2018 21:05]

En die is wel redelijk edge to edge? Mijn scherm is namelijk groter dan de protector zelf op dit moment.
Dat ziet er niet zo netjes uit en best irritant.

Bedankt voor je reactie!
Zo edge to edge als kan i.v.m. afrondingscherm aan de schermranden, het kan nu eenmaal alleen het vlakke gedeelte bedekken. De ronding is iets groter dan je zou denken op het eerste gezicht, ongeveer 2 / 2,5 mm aan alle kanten blijft er altijd wel over, ook bij deze.