LG DVX492H Review

peter123 14 maart 2010, laatste update op 23 maart 2011, 178 views

LG DVX492H

Pluspunten

• Mooi beeld voor DVD en Xvid
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Speelt geen SVCD af, wat volgens de handleiding wel zou moeten kunnen

Geluidskwaliteit Score: 5
Afwegingen en uitgangspunt
Mijn Philips DVP5140 was een fijne DVD speler, alleen de DVD's maakten veel lawaai in het loopwerk (hoge piep) en de laatste tijd bleef er wel eens een DVD+R hangen. Schoonmaken hielp een beetje. Verder wilde de speler geen DVD+R DL afspelen en enkele Arita DVD+R's die ik heb.
De films die ik afspeel op mijn Sony Triniton 100Hz breedbeeld CRT TV zijn voornamelijk gedownloade DVD's en Xvid's. De DVD speler moet dus goed DVD-RW's en DVD+R afspelen. Verder zou het mooi zijn als ik mijn oude Mustek eens weg zou kunnen doen. Deze staat er nog steeds omdat het S(K)VCD's kan afspelen en mijn Philips DVP5140 die niet kunnen afspelen.
Ik kijk films maar 1x er heel soms bewaar ik er 1 om hem later nog een keer te kijken. Een mediaplayer viel af omdat deze duurder is dan een DVD speler en geen DVD-schijfjes af kan spelen. Een mediacenter is lastig omdat vanwege plek bij de TV en wil niet 2 PC's in mijn woonkamer. Omdat ik geen Blueray of HD materiaal heb, is een Blueray speler een beetje overbodige luxe.

Eisen voor de DVD speler
De DVD speler moest goed Xvid, DVD en DVD+R(W) kunnen afspelen. Meer niet. Op kieskeurig heb ik gekeken welke de goedkoopste was en wat de meerprijs is voor de opties USB aansluiting en HDMI aansluiting (voor de toekomst) Omdat deze speler slechts 15 euro meer was dan een speler zonder deze opties heb ik voor deze speler gekozen. 15 euro vond ik niet veel voor deze opties.

Feature set
De speler heeft alle wensbare features voor slecht 15 euro meer dan een kale DVD speler.

Beeld kwaliteit
Is nog beter voor DVD dan de Philips DVP5140. Xvid is vergelijkbaar.

Geluidskwaliteit
Ik vind dit moeilijk te beoordelen via de speakers van mijn TV, maar heb het idee dat het beter klinkt dan de Philips DVP5140.

Gebruiksgemak
Alles is eenvoudig en makkelijk te vinden. Als je een USB stick op het front invoert, dan schakelt het niet direct naar de USB. Je moet nog op een knop drukken. Vind ik geen probleem. Je moet niet al te dikke vingers hebben om de afstandsbediening te kunnen bedienen.

Disign
Is heel persoonlijk, maar ik vind hem niet lelijk. Ook niet mooi.

Bouwkwaliteit en afwerking
Gewoon goed.

Voor een speler met deze opties zeer goed.

Heb jij ook een LG DVX492H?