HP Pavilion 15-ck094nd

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,128TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 15-ck094nd Review

Silentpuma 19 juni 2018, 388 views Product gekocht

HP Pavilion 15-ck094nd

Mooie, degelijke laptop maar verwacht geen snelheidsmonster.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Kijkhoeken
  • Weegt weinig = lekker mobiel
  • Toetsenbord verlichting

Minpunten

• M.2 slot ondersteund alleen SATA
  • Intel WiFI module 1x1 kanaals
  • Onderzijde zijkanten voelen bijna scherp aan, had beter afgewerkt kunnen worden?

Lang gezocht naar de beste combi van een 15" laptop - I7-8550U - Nvidia MX150 - (PCIE) SSD & HDD. Deze HP Pavilion 15-ck094nd moest hem worden.
Over de PCIE SSD was geen uitsluitsel te vinden, dus de gok maar genomen en besteld bij Coolblue. De bestaande SSD zou sowieso vervangen worden door een Samsung 970 Evo PCIE variant.

Eenmaal in huis en onderzocht, was de conclusie: er zit een Sandisk X400 SATA SSD in en het mobo bevat geen PCIE lanes naar het M.2 slot... De Intel WiFi module is 1x1 kanaals, wat spijtig is want hier thuis gaat alles via de NAS en WiFi, zou ook vervangen moeten worden.
Hierdoor was de snelheidswinst t.o.v. mijn huidige, verbouwde laptop uit 2011 (I7-2630QM + SSD + 2x2 WiFi) te weinig voelbaar, dus heb hem teruggestuurd.

Erg jammer, want het is een mooie, strakke laptop die degelijk aanvoelt en echt wel vlot is voor een mooie prijs, vandaar alsnog 3 sterren. Maar helaas niet goed genoeg voor mij, ik zoek nog even verder.

Heb jij ook een HP Pavilion 15-ck094nd?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 iPhone