Xiaomi Noise Cancellation In-ear Earphones Type-C (Zwart) Review

Techrvw 4 juli 2018, laatste update op 5 juli 2018, 10.583 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Techrvw schreef afgelopen jaar 2 reviews, waarvan 100% gesponsord.

Xiaomi Noise Cancellation In-ear Earphones Type-C (Zwart)

De Xiaomi Noise Cancellation In-Ears zijn prima oordopjes. Met de verschillende profielen geef je je muziek net even dat beetje extra kracht. Door Noise Cancelling aan te zetten, kan je je volledig op je muziek focussen. Ook het design van de kabel werkt mee aan een lange levensduur.

Pluspunten

• Active Noise Cancelling uit te zetten
  • Connectie
  • Kabel design

Minpunten

• Bel kwaliteit
  • Bedraad

Bedrade oordopjes van Xiaomi? In 2018? De Xiaomi Noise Cancellation In-Ear oordopjes zijn het enige paar bedrade oordopjes in mijn huis met Active Noise Cancellation. Ik heb nog de KZ ZS6, maar sinds ik dit paar binnen heb, gebruik ik de Xiaomi Noise Cancellation In-Ear alleen maar. Je kan gemakkelijk de achtergrond geluiden "uit" zetten door de Noise Cancellation aan te zetten.

Je kan de oortjes kopen bij GearBest voor nog geen €50!

Introductie & Specificaties

Als je met de bus naar je werk gaat, hoor je altijd die irritante motor op de achtergrond als je muziek luistert. Als je dat niet hoort, zit er wel iemand irritant hard te praten in de ochtend. Gelukkig kan je met de Xiaomi Noise Cancellation In-Ear de omgeving "uit" zetten. Even de switch omhalen en het is weg. Nu kan je rustig genieten van je muziek zonder al die irritanten geluiden.

Specificaties
  • Brand: Xiaomi
  • Function: Answering Phone, Microphone, Noise Cancelling, Song Switching, Voice control
  • Material: Metal
  • Sensitivity: 112dB
  • Package size (L x W x H): 10.00 x 7.00 x 3.00 cm / 3.94 x 2.76 x 1.18 inches
  • Package weight: 0.1500 kg
  • Product weight: 0.0200 kg
  • Package Contents: 1 x Xiaomi Noise Cancellation In-ear Earphones Type-C Version

Unboxing

De doos voelt een beetje zwaar aan en dat had ik niet verwacht voor een paar oordopjes. De doos laat, zoals we gewend zijn van Xiaomi, een foto zien van de oordopjes aan de voorkant. Er staan wat specificaties aan de achterkant. Als we de doos open maken, vinden we een doosje waar de Xiaomi oordopjes in zitten. Ook zit er een ander kleiner doosje in. Daar vinden we opzet stukjes voor de oortjes in en een zakje om ze te beschermen.

[img]536ikbWE[/img][img]AZDHGrF4[/img][img]K3qmBp7P[/img][img]7rOkDZCI[/img][img]LQhPOwqL[/img][img]yTzQyojY[/img][img]vuMZBKDM[/img][img]1fNayzpW[/img][img]od1tSIZV[/img]

Het doosje waar de Xiaomi Noise Cancellation In-Ear oordopjes in zitten, is redelijk zwaar, maar gemakkelijk te openen. De oordopjes voelen goed aan en ik waardeer het dat ze het draad een soort van touw gemaakt hebben. Het geeft het gevoel dat hij veel langer mee gaat dan bijvoorbeeld de Apple oordopjes.

Hardware & Design

Xiaomi heeft dit paar oordopjes zo gemaakt, dat iedereen ze zou moeten passen. Er zitten verschillende opzet stukjes bij zodat je het precies zo kan maken dat ze perfect passen in jou oren. De kabel voelt goed en soepel aan en ik heb het gevoel dat de kabel langer mee gaat dan normale oordopjes.

[img]OJRA2yIJ[/img][img]CItHfo6G[/img][img]7yPNXzic[/img][img]6MVNrClB[/img][img]swYyPrXp[/img][img]7mxR5NvB[/img][img]8s5g0DI0[/img][img]lVuMY4g0[/img]

De afstandsbediening is makkelijk te klikken, alleen de switch om Noise Cancelling aan/uit te zetten gaat iets moeilijker. Soms moet je twee handen gebruiken om hem om te zetten, wat vervelend kan zijn. De microfoon zit op een goede plek zodat hij niet bedekt kan raken onder je kleden. Nu alleen nog maar hopen dat de microfoon goed werkt.

De oordopjes zelf zijn goed en voelen solide aan. Met de verschillende opzet stukjes kan je hem gemakkelijk aanpassen dat ze op jou oren passen.
Is berdaad nog een optie in 2018?
Ja dat is het! Er zijn heel veel goede oordopjes die nog met draad verbonden moeten worden. De Xiaomi Noise Cancellation In-Ear is er daar één van. Toch hoop ik dat ze Noise Cancelling oordopjes gaan maken zonder draad. Het is zo fijn om zonder draad muziek te kunnen luisteren. Voor nu vind ik het zeer fijn dat de Xiaomi oordopjes Noise Cancelling erin hebben zitten. Je kan je volledig focussen op je werk.
USB-C Connector
De Xiaomi Noise Cancellation In-Ear beschikken over een USB-C connector, maar er is ook een 3.5mm jack versie. Let hier dus goed op voor je een setje koopt, misschien past hij anders niet in je telefoon. Met het uitbrengen van een USB-C beperken ze wel de afzet markt, maar ik vind het een goede zet van Xiaomi. Hopelijk krijgen straks alle telefoons USB-C.

[img]0cfvg5Bh[/img][img]W85T1pLf[/img]

Geluidskwaliteit

Tijdens het eerste gebruik was ik niet onder de indruk van het geluid. In verschillende genres klonk het allemaal een beetje plat. Grote teleurstelling, tot ik de optie vond om verschillende profielen te kiezen. Met die optie, welke straks uitgebereider besproken wordt, kan je een muziek profiel kiezen voor de oordopjes. Hierdoor wordt de kwaliteit vele malen beter.

Als je bijvoorbeeld naar Hip-Hop wilt luisteren en je kiest het Hip-Hop profiel, krijg je veel meer bass, wat een grote rol speelt in dit genre. Zo heeft bijna elk muziek soort zijn eigen profiel en kan je het geluid optimaliseren voor jou favoriete genre.
Active Noise Cancelling
Ik vind dit een optie die eigenlijk elke koptelefoon moet hebben. Het zit al op mijn Bose QC35 en nu zijn daar dus de Xiaomi Noise Cancellation In-Ears bijgekomen. De Noise Cancelling feature is er eentje die ik aan iedereen aan kan raden als je twijfelt over een koptelefoon. Met het paar van Xiaomi kan je het gemakkelijk aan of uit zetten als je het even niet wilt, wat een groot voordeel is. Je hoeft het niet altijd aan te hebben, zoals met de Bose.

Bel Kwaliteit

Na meerdere telefoontjes gepleegd te hebben, krijg ik elke keer dezelfde klacht. Tijdens het bellen klink je ver weg en is er veel achtergrond geluid. Als je dit paar wilt gebruiken om vele uren mee te bellen, is dit misschien niet het juiste paar voor jou. Als er een beetje wind staat, kan het zijn dat de andere persoon je niet kan horen. Soms heb ik de microfoon moeten afschermen voor geluiden van buitenaf om me verstaanbaar te maken.

Verschillende Profielen

Als je een Xiaomi telefoon hebt in combinatie met dit paar oordopjes, kan je in de instellingen verschillende profielen kiezen of zelf een profiel aanmaken. Hierdoor wordt de ervaring van het geluid echt vele malen beter.

[img]iA3i36u0[/img][img]LKVBS6fM[/img][img]OXe7TwLG[/img][img]2ghTw9St[/img]

Alle standaard profielen zijn gebasseerd op bestaande genres zodat ze perfect bij jou gekozen muziek passen.

De Xiaomi Noise Cancellation In-Ears werken goed en ik hou van de Noise Cancelling feature dat je aan en uit kunt zetten. Het maakt echt een groot verschil als je bijvoorbeeld in de bus zit of in het vliegtuig. Al de geluiden van de motoren kan je hierdoor eruit filteren.

Het geluid is redelijk plat zonder een profiel in te stellen, zodra je het juiste profiel ingesteld hebt, wordt de kwaliteit vele malen beter. Op een Xiaomi smartphone kan je vele verschillende genres kiezen zodat het precies aansluit bij jou favoriete mzueik genre.

De kwaliteit van de kabel is erg goed en hij voelt erg solide aan. Ik heb zo het gevoel dat deze kabel langer meegaat als bijvoorbeeld de standaard oortjes van Apple, welke het niet super lang volhouden.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de Xiaomi Noise Cancellation In-Ears en ik hoop dat het ooit nog zo kan worden gemaakt dat het in draadloze oordopjes komt. Voor nu is dit mijn primaire paar oordopjes!

Update:

05-07: Extra foto zonder ear-tip

Heb jij ook een Xiaomi Noise Cancellation In-ear Earphones Type-C (Zwart)?

Active Noise Cancelling
Dit is inmiddels achterhaald. De applicatie van de Bose hoofdtelefoon biedt je de optie om de mate van Noise Cancelling te kiezen (Full, Low, Off). ANC uit op bluetooth is dus een gewoon optie. Bedraad was dit altijd al mogelijk met de schakelaar.

Al snap ik niet helemaal waarom je NC uit zou willen zetten, buiten wanneer in een winderige omgeving bent.

[Reactie gewijzigd door Point.Flare op 5 juli 2018 11:24]

Heb je ook daadwerkelijk in een vliegtuig deze dopjes geprobeerd? Ik wel en ook al ben ik best tevreden met de noise cancelling op zich, in een vliegtuig werken ze niet goed (genoeg).
Het lijkt alsof deze dopjes vooral de lagere tonen wegfilteren, waardoor er een hoge fluittoon overblijft, welke rete irritant is.
In een trein of bus werk het prima trouwens.
Zelf heb ik dit paar nog niet kunnen testen in het vliegtuig. Wel andere Noise Cancelling oordopjes. Dit paar staat zeer binnenkort gepland om getest te worden in het vliegtuig :)
Bedankt voor de review, zou je misschien ook een foto kunnen posten van het oordopje zonder tip erop?
Ik heb maatwerk doppen en vraag me af of ik deze erop kan drukken.
Ik heb een foto toegevoegd aan de review zonder ear-tip. Hopelijk passen je maatwerk dopjes, ik vind het een erg fijn paar om te gebruiken :)
Top bedankt voor het erbij zetten.
Zal zo niet passen ik heb een rechte boring en dit is schuin, maar moet geen probleem zijn om dat aan te laten passen.
Ik kan deze type nog niet selecteren in de audio/headset settings.
Misschien pas vanaf een volgende MIUI versie?
Dat is vreemd. Op welke versie zie je? Momenteel zit ik op MIUI 9.6
MIUI 9.6.3.0 Stable Global > Mi 8
Hoe lang heb je de gehad en wat is we stuk gegaan? Kan je nog garantie claimen?
Vraagje, werken deze op elke telefoon met usb-c? Bv Samsung's.. En ik gebruik zelfs oordopjes waarbij de connector haaks staat zodat de kabel niet snel breekt (steekt niet uit en buigt niet snel in een broekzak) hoe is je ervaring bij deze koptelefoon?
Voor zover ik weet werken ze op alle telefoons met een USB-C aansluiting.
Dit paar heeft een flexibele kabel waardoor deze ook niet snel kapot gaat.
Is er ook een manier om het profiel te kiezen (equalizer) als je geen Xiaomi telefoon hebt? Of is dit simpelweg een functie die op de telefoon wordt uitgevoerd?

Als je eerst een profiel kiest op je Xiaomi telefoon, en de headphones dan in een Samsung telefoon stopt - blijft het profiel dan actief?
Tot nu toe heb ik het alleen op Xiaomi smartphones gezien. Of het ook op andere merken beschikbaar is, durf ik je niet te zeggen.
Zodra je Xiaomi telefoon het herkent als oordopjes (alleen bedraad), blijft het gekozen profiel actief. Dit kan je ook weer aanpassen met niet Xiaomi oordopjes.