1 review

Mecool M8S Pro+ 16GB

Specificaties WiFi • 16GB - Bekijk alle specificaties

Mecool M8S Pro+ 16GB Review

Techrvw 19 juni 2018, 1.938 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Techrvw schreef afgelopen jaar 5 reviews, waarvan 40% gesponsord.

Mecool M8S Pro+ 16GB

Wil je van je "domme" TV een Smart TV maken? Dat kan gemakkelijk met de MECOOL M8S Pro+! Deze Android TV box met Android 7.1.1 ben je in no-time eigenaar van een veelzijdige mediaplayer. Helaas laat de User Interface te wensen over, maar de Google Play Store is wel beschikbaar!

Pluspunten

• Design
  • Standaard Apps
  • Makkelijk in te stellen
  • Meegeleverde afstandbediening

Minpunten

• User Interface is heel slecht

Geluidskwaliteit Score: 4
Een Smart TV is erg handig en als het werkt is het echt een meerwaarde. Je kan er spelletjes op spelen, Netflix kijken of gewoon rustig YouTube opzetten. Als je geen Smart TV hebt, kan je je "domme" tv slim maken met de MECOOL M8S Pro+.

Bij GearBest is de MECOOL M8S Pro+ te verkrijgen voor €50.

Introductie & Specificaties

Netflix, YouTube en spelletjes zijn leuk om te kijken/spelen op je TV. Je kan gemakkelijk switchen en het maakt de gehele ervaring beter. Je hoeft niet meer naar die saaie standaard programma's te kijken, maar je kan kiezen wat je wilt kijken of doen. Als je nog geen Smart TV hebt, is het super handig om bijvoorbeeld de MECOOL M8S Pro+ aan te schaffen.

Specificaties
  • Core: 1.5GHz
  • GPU: Mali-450
  • RAM: 1G, 2G
  • ROM: 8G, 16G
  • Max. Extended Capacity: TF card up to 32GB (not included)
  • WIFI: 802.11b/g/n
  • Product weight: 0.1100 kg
  • Package weight: 0.4200 kg
  • Product size (L x W x H): 10.20 x 10.20 x 2.10 cm / 4.02 x 4.02 x 0.83 inches
  • Package size (L x W x H): 17.90 x 11.00 x 6.50 cm / 7.05 x 4.33 x 2.56 inches
  • Package Contents: 1 x TV Box, 1 x IR Remote Control, 1 x Charger Adapter, 1 x HDMI Cable, 1 x English User Manual

Unboxing

De MECOOL M8S Pro+ komt in een witte doos met alleen Android Media Player erop geschreven. Aan de achterkant vinden we erg weinig specificaties, maar het is iets.

In de doos vinden we de MECOOL M8S Pro+ als eerst met de handleiding. Daaronder vinden we een HDMI kabel, een Europese oplader en een afstandbediening. Ook zit er een setje batterijen in zodat je meteen aan de slag kan met de afstandbediening.

Hardware & Design

De MECOOL M8S Pro+ is niet heel groot. Hij is daarnaast ook erg licht, wat ik wel fijn vindt. In dit geval zorgt het plastic design er niet voor dat het goedkoop aanvoelt. Ik vind het juist wel prettig, je kan hem overal gemakkelijk plaatsen of plakken.

Alle connectoren die we nodig hebben zitten erop. Zo hebben we HDMI, USB en natuurlijk een RJ-45 connectie. Ook zit er een optie in om een SD kaart erin te plaatsen.

Software

De MECOOL M8S Pro+ draait op Android 7.1.1, wat goed genoeg is voor mij. Je krijgt er de Google Play Store voorgeïnstalleerd bij zodat je kan downloaden welke apps jij leuk vind. Hierdoor kan je het echt je persoonlijke Smart TV maken. Toch zijn de meest gebruikte apps wel voorgeïnstalleerd, zoals YouTube. Misschien kijk je net een serie op Hulu of HBO? Als de app beschikbaar is, kan je die gewoon uit de Google Play Store halen.

Het is een basis versie van Android met een bijzonder slechte User Interface als je het mij vraagt. Ik hoop dat ze daar nog eens een update overheen gooien, anders zit je vast aan deze slechte User Interface. Als we dat vergelijken met bijvoorbeeld de Xiaomi Mi Box 3 is de ervaring op de Mi Box 3 vele malen beter. De User Interface is een groot nadeel van de MECOOL M8S Pro+.

Kodi staat ook standaard geinstalleerd, wat ik wel weer goed vind. Als je bekend bent met Kodi weet je wat je er mee kan doen. Het is een programma waar je allerlei verschillende add-ins in kan installeren en zo TV, sport of wat je ook wilt kunt bekijken. Erg handig om eens naar te kijken.
De Afstandbediening
Er wordt een afstandbediening bijgeleverd met batterijen. Hierdoor kan je gemakkelijk de Android TV box bedienen en makkelijk switchen tussen de beschikbare apps.

Standard Applications
Er zijn een aantal voorgeïnstalleerd apps op de MECOOL M8S Pro+. We hebben zoals eerder vermeld YouTube en Google Play Store. Voor YouTube is het dus eigenlijk een plug & play apparaat. Er hoeft niks geinstalleerd te worden, hij is meteen klaar voor gebruik.

Als alternatief voor Spotify is Google Play Music geinstalleerd. Hier kan je dus direct gebruik van maken en luisteren naar je favoriete muziek zonder iets te installeren.

Conclusion

De MECOOL M8S Pro+ ziet er goed uit, heeft alles wat je nodig hebt en je kan direct beginnen nadat je hem aangesloten hebt. Het is wel een basis versie van een Android TV box en het mist zeker een goede User Interface. Kodi is vooraf geinstalleerd wat ik wel kan waarderen. Zeker als je er bekend mee bent, heeft het zeker meerwaarde.

Toch blijft de User Interface echt een groot nadeel. Dat is iets wat ze moeten verbeteren wil dit product slagen. Voor de technische mensen is het wel te doen, alleen voor de minder technische mensen is dit apparaat niet geschikt.

Heb jij ook een Mecool M8S Pro+ 16GB?

Is deze ook makkelijk te flashen naar LibreElec ?
Dat is een goeie vraag! Ik heb nog niet geprobeerd, ben er ook niet zo handig mee. Ik ga het even uitzoeken en proberen :)
Dat maakt deze kastjes namelijk een goede vervanger voor een Raspberry pi met libre elec, want deze kastjes zijn echt snel :)

Je review is trouwens mooi geschreven _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Punkbuster op 20 juni 2018 07:40]

Ik heb er ook een.
De mijne begeeft het na enkele minuten.
Niet kopen, er zijn meerdere mensen die dit probleem hebben.
Ik heb wel mijn geld terug gekregen, nadat ik een filmpje had opgestuurd waarin aangetoond werd dat hij vast loopt.
Dat is raar! Is het niet op te lossen met een software update?
Wel goed dat je je geld terug gekregen hebt! :) gelukkig heb ik er geen last van gehad!
Nee dat gaat niet.
Zelfs als ik boot naar recovery (TRWP) gebeurt het dat hij na enige tijd vast loopt.
Het is vermoedelijk een hardware of koeling probleem.
Ik had wel versie uit een van de eerste batches. Mogelijk is de hardware later verbeterd.

[Reactie gewijzigd door Cannonball op 17 december 2018 09:59]

Ik kocht zo'n box bij Gearbest. Douane gooide er 40% invoerrechten bovenop en zending was lang onderweg. Na 1 uur gebruik begaf het apparaat het. Reageert niet meer op de wel goed werkende afstandbediening en na inschakeling van spanning gaat blauwe led-lampje wel aan maar verder gebeurt er niets. Ik heb er melding van gemaakt bij Gearbest en nu maar afwachten wat hun voorstel is. Wordt vervolgd!