1 review

Medion Akoya P55840 Zwart

Specificaties 23,8" • 2560x1440 (Quad HD) • 60Hz • IPS • 7ms - Bekijk alle specificaties

Medion Akoya P55840 Zwart Review

owman666 18 juni 2018, 356 views Product gekocht

Medion Akoya P55840 Zwart

Ik was sceptisch over dit scherm maar ben zeer tevreden.

Pluspunten

• 1440p op 24"
  • Kleuren
  • Geen bleeding
  • Bouwkwaliteit
  • Vesa mount

Minpunten

• Voet zou ik vervangen.
  • geen dvi kabel (of adapter) in de doos

Korte Samenvatting:

Heb twee exemplaren aangeschaft voor office werk en opgehangen aan Arctic Z1 beugels waardoor het geheel er strak en representatief uit ziet. Ik vermoed dat hier eenzelfde paneel in zit als in de Samsung S24H850 omdat het menu vrijwel identiek is en qua kleuren op elkaar leek (niet naast elkaar vergelijken).

Indruk: Het scherm is evenredig verlicht en er zijn geen licht vlekken langs de randen oid. De kleuren zijn goed en gelijk over de twee monitoren vanuit verschillende hoeken. Ook als ik een scherm gekanteld gebruik. Daarnaast is het scherm een stuk helderder dan de oude 22" TN panelen.

Bouwkwaliteit: Tot mijn verbazing zit het paneel ook stevig in de medion behuizing waardoor het solide aanvoelt als ik hem beet pak om te herpositioneren.

Aansluiting: Gebruik beide monitoren op 1440p 60fps die ik direct op een moederboard (h170) heb aangesloten. HDMI kabel van 2 meter wordt meegeleverd en heb zelf op alieexpress een dual-link DVI adapter gekocht voor 2 euro. Opgepast, op het scherm zelf zit een DVI-I aansluiting, dus VGA adapters gaan niet werken.

Ik was sceptisch over dit scherm maar ben zeer tevreden.

Heb jij ook een Medion Akoya P55840 Zwart?