1 review

Ubiquiti UniFi AP In-Wall (1-pack)

Specificaties Access Point, WiFi max. 150Mbps - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti UniFi AP In-Wall (1-pack) Review

Maduropa 18 juni 2018, 1.100 views Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP In-Wall (1-pack)

Voor het inrichten heb je de gratis Unifi software nodig en met een klein beetje kennis richt je deze makkelijk en snel in. Iets meer kennis en je hebt meerdere SSID's en eventueel ook wat vLAN's. Met een sterke POE-voeding heb je tevens twee Ethernetpoorten ipv een.

Pluspunten

• Sterk signaal
  • Goede beheerssoftware (Unifi)
  • stevige nette unit.

Minpunten

• Vorm is niet voor Europese inbouwdozen
  • Sterkere POE nodig voor de POE-doorvoer.
  • geen 5 Ghz
  • 'slechts' 100 Mbit Ethernet.

Beheerbaarheid Score: 5
De unit gekocht als een test voor de Unifi-software en de hoop dat ik deze makkelijk kon inbouwen in een inbouwdoos. Dat laatste is helaas niet mogelijk in de standaard ronde inbouwdozen. Maar het is prima vast te zetten op een gipsplaat muurtje.
Er zit geen POE bijgeleverd maar ik had er gelukkig nog eentje liggen. Helaas biedt die blijkbaar te weinig voeding want op het moment dat ik beide Ethernet-poorten gebruik, schiet de unit direct in de blijf-maar-herstarten-modus.
Met een goede POE-injector is dat geen probleem.
De unifi-software is zeer uitgebreid. Ik heb deze op een werkstation draaien, op het moment dat deze uit is, werkt de unit gewoon goed. Ook heb ik deze AP een tijdje geleden tijdelijk op een ander netwerk geprikt voor extra bereik. Dit ging uitstekend
Het bereik van de AP is goed, ik kan verbinden met de AP in de woonkamer, terwijl de AP zich op de zolder bevindt.
jammer is dat de module geen 5 Ghz ondersteunt en de ethernet-poorten slechts 100 Mbit zijn.
het opvolgende model is slechts 35 euro duurder en biedt wel gigabit verbinding, 5Ghz en een hogere wifi-snelheid.

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi AP In-Wall (1-pack)?