Specificaties 22" @ 1920x1080 (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster P2270HD Zwart Review

job 13 maart 2010, laatste update op 14 maart 2010, 2.431 views

Samsung Syncmaster P2270HD Zwart

Pluspunten

• makkelijk in gebruik te nemen
  • mooi uiterlijk
  • veel instelmogelijkheden

Minpunten

• De voet is te licht.. Ik ben bang dat de tv snel om valt
  • "maar" 1 scart aansluiting
  • Bij gebruik alphacrypt kan het klepje aan de zijkant niet meer dicht.
  • analoog slecht beeld

Onlangs met/voor mijn zus dit model gekocht..
Enkele zaken die ik in de andere review nog niet tegen kwam wilde ik graag met jullie delen.

Voor de mensen die naar analoge tv willen kijken is dit model echt een afrader. Dat PAL SD signaal op een full HD slecht beeld zou geven wist ik al wel, maar dit viel me wel erg tegen.

Ik was al voorbereid, en had nog een humax ir-fox liggen..
De humax SD decoder eraan hangen bracht verbetering.. maar omdat de samsung niet met het rgb signaal van de humax om kon gaan en slecht beeld gaf moest ik de humax op composiet instellen. Wel beter dan wat er via de coax analoog binnen kwam, maar niet ideaal.

Omdat dit model een CI slot heeft kan je icm met ziggo nog een "ouderwetse" alphacrypt gebruiken.
Goedkoop een alphacrypt aangeschaft, die erin steken.. en de eerste verrassing:
Het klepje waar de CI achter zit weggewerkt kan niet meer dicht. Ja de alphacrypt zit er goed in, maar is dus 1 cm te lang. Jammer... ze hadden beter het CI slot wat dieper weg kunnen werken voor de iets langere cams.

Digitale tv was in 1 minuut aan de praat. Alle zenders waren rap gevonden. Favorietenlijst aanmaken ben ik met de "uitgebreide" handleiding van 4 pagina's zo snel niet meer uit gekomen. :P Het ding staat bij mijn zus.. en die is geen held in dat soort dingen, dus daar ga ik later nog eens naar kijken. Er staat geloof ik ook een uitgebreide handleiding op de dvd, maar dat is voor later.

Dan hetgeen waarvoor het ding gekocht is: tv kijken.
via digitaal is SD prima te doen, HD programma's zien er netjes strak uit.
Het heikele punt echter is de kleurenweergave. Elke tv en monitor die je koopt is in de standaard instelling niet geweldig, maar wat de samsung standaard laat zien is te licht (makkelijk aan te passen) en veel te flets. Ik ben een uur of twee aan het prutsen geweest, want dankzij het geweldige (kuch) navigatie menu van samsung ben je hier erg lang mee bezig.
Ik heb het nog steeds niet optimaal, dus als er iemand is die zijn instellingen wil delen. Ik ben je erg dankbaar.

Met het dagelijkse gebruik van de tv is weinig mis. Hij reageert goed op de afstandbediening.
Zenders Instellen is een piece of cake, maar dat zijn we van samsung gewend.

Als ik een korte conclusie mag trekken:
Heb je weinig geld, en zoek je niet al te dure tv, ben je niet heel kritisch dan is het prima ding. Kijk dan echter wel digitaal.

Ben je een tweaker, wil je mooie kleuren? Kijk je veel HighDefinition materiaal.
Alsjeblieft.. spaar nog even door en geef meer uit en je hebt een grotere en betere tv.
Dan zit je nog zeker niet aan de top.. maar er zijn genoeg leuke modellen voor zo'n 500 euro.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster P2270HD Zwart?

Ik heb sinds kort een 32LH3300 van LG, best goedkoop voor ziggo compitable en kwaliteit is top! (Analoog heb ik nog nooit geprobeerd, werkt volgens mij ook niet als je kiest voor DVB-C in het begin.)

[Reactie gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 13 maart 2010 18:58]

Leuk alternatief inderdaad voor iemand die net even wat meer geld heeft liggen.
Zo te zien heeft dat model een CI+ slot, en ook nog een gecertificeerd voor ziggo.

[Reactie gewijzigd door job op 14 maart 2010 11:12]

Weet iemand hoe je de kanalen-volgorde / nummering van de digitale zenders (in mijn geval digitenne) kunt aanpassen? Alvast bedankt!
Ik heb een LE22B650 op de slaapkamer en die geeft fantastisch beeld, ook analoog
Die heeft een lagere resolutie, dus SD zal er daardoor al beter uit zien.
Mocht er goede electronica inzitten dan kan het inderdaad nog best wat zijn.

Maar fantastisch beeld met SD is natuurlijk overdreven. Er moet ge extrapoleerd worden.. en de resolutie en het signaal van pal valt niet te verenigen met de pixels die tft's hebben.
Voor sd kan je nog altijd het beste een crt hebben, maarja die worden niet/nauwelijks meer gemaakt... en het zijn natuurlijk grote lompe bakbeesten.. :).

tft's stellen me altijd teleur met SD materiaal.
Ik kijk met veel ongeduld uit naar het moment dat ook rtl overstapt naar HD.
Maarja, misschien ben ik ook wel te kritisch.
Mijn review, mijn mening uiteraard :)

[Reactie gewijzigd door job op 13 maart 2010 20:25]