Fujifilm X-T20 + 18-55mm f/2.8-4.0 Zilver

Fujifilm X-T20 + 18-55mm f/2.8-4.0 Zilver Review

cemi 16 juni 2018, laatste update op 16 juni 2018, 427 views Product gekocht

Fujifilm X-T20 + 18-55mm f/2.8-4.0 Zilver

Mooie oerdegelijke camera met veel instelmogelijkheden en zeer goede kwaliteit opnames direct uit de camera. De bij deze set behorende 18-55mm lens mag geen kitlens genoemd worden, daarvoor is hij gewoon te degelijk en goed.

Pluspunten

• Camera voelt heel degelijk aan.
  • Foto's (JPEG) zien er direct uit de camera prima uit
  • Veel instelmogelijkheden.
  • Uitstekende "kit" lens
  • Compact
  • Belangrijkste functionaliteiten direct met knoppen te bereiken

Minpunten

• Geheugenkaart zit op een onhandige plaats
  • Vertraging bij schakelen naar de EVF
  • Grip

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 3
Uitbreidbaarheid Score: 5
Vandaag dan eindelijk de Fujifilm X-T20 met 15-55mm kitlens gekocht bij Foto Verschoore in Breda. Ik had daar al eerder goed advies gekregen over deze camera en omdat je hem in deze winkel ook daadwerkelijk even kunt uitproberen had ik er meteen een goed gevoel over.
Hij is een stuk kleiner en lichter dan de spiegelreflex die ik tot nu toe gebruik, maar voelt wel even degelijk aan. Ongelofelijk wat voor functionaliteit ze in zo'n kleine camera kunnen proppen. De knoppen zijn goed te bereiken en de belangrijkste instellingen zijn daardoor snel te vinden. De eerste JPEG's zien er direct uit de camera al goed uit. Het zal nog wel even duren voordat ik alles naar mijn hand gezet hebt, maar dat komt vast goed. Na een middag spelen ben ik voorlopig zeer tevreden met deze aankoop.
Een nadeel vindt ik dat als je alleen de EVF gebruikt, je niet het menu alsnog op de LCD kunt zien, je moet daarvoor dus telkens schakelen met de View Mode knop. Misschien ben ik wel te verwend met mijn DSLR en komt die optie er ooit nog wel in. Fuji staat nl wel bekend om de regelmatige firmware updates. De grip moet ook aan wennen, die had iets groter mogen zijn.

Heb jij ook een Fujifilm X-T20 + 18-55mm f/2.8-4.0 Zilver?