1 review

Madv Mini 360 Camera

Specificaties 360° camera (Universeel-compatible) - Bekijk alle specificaties

Madv Mini 360 Camera Review

Techrvw 17 juni 2018, 328 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Techrvw schreef afgelopen jaar 5 reviews, waarvan 40% gesponsord.

Madv Mini 360 Camera

De Madv Mini is een zeer kleine 360 graden camera welke zeer goede 360 graden foto's kan maken. Helaas is de kwaliteit van de video's wat minder. Met de app kan je de camera gemakkelijk bedienen en is het voor iedereen (met USB-C) mogelijk om 360 graden foto's te maken!

Pluspunten

• Klein en praktisch design
  • Foto kwaliteit is erg goed
  • Erg gemakkelijk te bedienen
  • Plug & Play

Minpunten

• Video kwaliteit is niet goed genoeg
  • Zorgt voor battery drain
  • Er moet metadata toegevoegd worden voor je de video kan uploaden

Het maken van foto's op vakantie is een goede manier om de mooie momenten te herinneren. Hoe mooi zou het zijn als je dat in 360 graden kan doen?! Volledig rond kijken op dat prachtige plekje of boven op de berg die je net beklommen hebt. Met de Madv Mini kan het! Deze kleine camera kan prachtige 360 graden foto's maken. Kijk dus thuis nog eens rustig rond op dat mooie plekje tijdens je vakantie.

De Madv Mini is bij GearBest te verkrijgen voor iets meer dan €100.

Introduction & Specifications

De Madv Mini is een mooie kleine 360 graden camera. Je kan er video's mee maken in 1920x1080 op 30 FPS. Er zit een ingebouwde microfoon is en dat allemaal in zo een klein apparaatje. Door het formaat en makkelijke manier van bedienen is dit de perfecte gadget voor vakantie.

Specificaties
  • Video format: MP4
  • Video Resolution: 1920 x 960
  • Video Frame Rate: 30FPS
  • Image Format : JPEG
  • Audio System: Built-in microphone/speaker (AAC)
  • Product weight: 0.0230 kg
  • Package weight: 0.0930 kg
  • Product size (L x W x H): 4.20 x 3.50 x 2.50 cm / 1.65 x 1.38 x 0.98 inches
  • Package size (L x W x H): 10.80 x 6.80 x 6.80 cm / 4.25 x 2.68 x 2.68 inches
  • Package Contents: 1 x MADV Mini Panoramic Camera, 1 x English Instruction, 1 x Silica Gel Cover

Unboxing

Het is een mooie doos maar "ingewikkeld" om open te maken. Je kan de camera direct zien zonder de verpakking open te maken, wat ik erg mooi vind. Aan de zijkanten vinden we informatie, specificaties en welke app we nodig hebben om de camera te gebruiken. We zien dat er een 13MP camera op zit en dat je live kan broadcasten. De app die we nodig hebben heet "Madv Mini" en is beschikbaar in de Google Play Store.

Hardware & Design

Ik vind het formaat van de Madv Mini erg prettig. Hij is kleiner dan andere 360 camera's die ik gezien heb. De beschermhoes die meegeleverd wordt zorgt ervoor dat de lens onbeschadigd blijft maar hij toch gemakkelijk mee te nemen is.

De Madv Mini voelt goed aan en totaal niet kwetsbaar of goedkoop. De beschermhoes werkt prima en houdt de lenzen goed bedekt. Ook de hoes voelt goed aan en gaat voor mijn gevoel lang mee. Ik heb wel eens beschermhoezen gezien waarvan ik dacht dat ze het elk moment zouden kunnen begeven.

De USB-C connector is goed recht en voelt goed aan. Je kan hem gemakkelijk connecten en hij blijft goed zitten. Ondanks dat de camera natuurlijk zwaarder is, kan hij er niet uitvallen.

Software

De applicatie is alleen beschikbaar op Android, mede omdat iOS geen USB-C connector heeft. De app is erg simpel wat ik wel kan waarderen. Het is eigenlijk een plug & play systeem. Je download de app, sluit de camera aan en via de app kan je direct 360 graden foto's maken! Super handig en makkelijk.

De app heeft wat leuke feautres. Zo kan je gemakkelijk een GIF maken van het plaatje dat je gemaakt hebt. Als je boven in op de 3 rondjes klikt en vervolgens voor "GIF" kiest, maakt de app vanzelf een GIF welke je gemakkelijk kan delen via bijvoorbeeld WhatsApp of Telegram.

Je kan ook filters kiezen of dat je bijvoorbeeld met daglicht aan het schieten bent. Hierdoor kan je nog gemakkelijker goede foto's maken waar je later even rond kan kijken.

De Madv Mini is voor Android te downloaden via DEZE LINK.
How to connect?
De Madv Mini is eigenlijk een Plug & Play camera. Je download de app, plugt de camera in en je bent klaar om foto's of video's te maken. Verder hoef je niks te doen! Geen Bluetooth aan te zetten of WiFi toegang nodig. Dat is wel een grote plus. Je kan eigenlijk binnen 5 seconden beginnen met foto's maken.

Photo Quality

Ik dacht dat de kwaliteit van de 360 graden foto's iets minder zouden zijn omdat ze natuurlijk een veel groter oppervlakte moeten fotograferen. De foto's komen er echter zeer goed uit en je kan ze redelijk snel achter elkaar maken ook. Het duurt ongeveer 1 seconden per foto voor je een nieuwe kan maken.

Je kan de resolutie nog aanpassen. Je kan kiezen tussen 5376x2668 of 3840x1920. Hier onder kan je naar wat voorbeelden kijken van Tiny Planet foto's gemaakt met de Madv Mini.

Video Quality

Zelf ben ik niet zo tevreden over de kwaliteit van de video's. De foto's komen er erg goed uit, maar de video's zijn toch een stuk minder. Het is nog steeds leuk om video's te maken en rond te kijken, maar de kwaliteit had wat mij betreft wel wat beter gemogen. Hieronder is een korte video van mij waar ik buiten loop. Kijk zelf maar naar de kwaliteit, het is niet super goed.

How to share?

Het is nog niet over supported, maar dat komt wel! Als je een 360 foto gemaakt hebt, kan je die bijvoorbeeld niet zomaar delen op Instagram. Je zal er een Tiny Planet van moeten maken, zoals te zien op mijn Instagram, voor je ze kan delen.

Als je de gemaakte video wilt uploaden naar YouTube, moet je nog metadata toevoegen voordat YouTube weet dat het een 360 graden video is. Alle informatie daarover kan je vinden op DEZE LINK.

Conclusion

De Madv Mini is echt een leuke camera. Het werkt bijna Plug & Play en je kan de gemaakte foto's direct vanuit de app delen. Daarnaast is hij gemakkelijk te bedienen en kan je er echt goede foto's mee maken. Dit is voor mij echt een leuke gadget voor deze zomer, je kan gemakkelijk even rond kijken op je favoriete vakantie locatie.

De video kwaliteit is niet zo goed als ik had gehoopt, maar het is nog steeds leuk om video's te maken met de Madv Mini. Ook is het een nadeel dat hij de batterij van je telefoon wel snel leeg trekt, helaas. Het is dus aan te raden om een PowerBank mee te nemen als je video's gaat maken met de Madv Mini.

Als je de gemaakte video wilt delen op YouTube, moet je nog metadata toevoegen. Het is niet moeilijk, maar wel een extra handeling. Foto's kunnen gemakkelijker gedeeld worden via de Madv Mini app.

Over het algemeen ben ik tevreden over de Madv Mini. Hij is gemakkelijk te bedienen, je kan er een goede foto's mee maken, alleen zijn de video's wat minder. De prijs is wel wat hoog, maar de foto kwaliteit is dat gelukkig ook. Hierdoor is hij zijn prijs wel waard. Voor mij is dit mijn gadget die ik deze zomer veel zal gebruiken!

Heb jij ook een Madv Mini 360 Camera?