Microsoft Wireless Laser Mouse 7000 Review

gamepower2005 13 maart 2010, 593 views

Microsoft Wireless Laser Mouse 7000

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Snel en precies genoeg
  • Blijft goed schoon
  • Goeie software en drivers
  • Oplaadbaar, goeie accu
  • Duurzaam

Minpunten

• Standaardinstelling van back knop raar
  • Geen duidelijke batterij indicator
  • Valt niet heel lekker in de oplader

Ik heb dit product niet zelf gekocht, maar op het moment dat ik hem kreeg was hij nog zeer nieuw. Het compliment voor het uitzoeken van deze muis gaat dus niet naar mij uit. Hoe dan ook doet de muis tot nu toe een zeer goede dienst waarop weinig aan te merken valt.

Op alle belangrijke aspecten scoort hij in mijn mening (zeer) goed; hij ligt lekker in de hand, de batterijduur is goed, hij zit degelijk in elkaar en de software is prima in orde. Ik erger me weleens aan het updategedrag van software, maar van mijn Microsoft muis en toetsenbord heb ik gelukkig geen meldingen gekregen. Over de kwaliteit van de software op Linux/OSX kan ik niet veel zeggen. Een ander positief aspect is dat er op mijn vorige Logitech muis constant vuil verzamelde onder de palm van mijn hand, maar deze Microsoft blijft mooi schoon. Het gamen in Left 4 Dead en Call of Duty gaat prima, hoewel ik mij voor kan stellen dat de 'echte' gamers zullen zweren bij het gamen met een draadje.

Natuurlijk zijn er altijd minder goede punten te noemen. De standaardinstelling van de 'back' knop is dat een programma-switch functie, wat raar is als je in Firefox een pagina terug wilt gaan. Dit is snel en gemakkelijk opgelost met een instelling in de software. Een ander klein minpuntje is dat het niet duidelijk is wanneer de batterij bijna op is, er is een waarschuwing maar die komt veel te vroeg. De batterijduur is echter zo goed dat als je hem n keer in de maand op de oplader legt je nooit tegen een lege batterij aanloopt.

Ik twijfelde vroeger over het kopen van een draadloze muis, maar ben nu helemaal over. Al met al een prachtig product dat zeer aan te raden is.

Heb jij ook een Microsoft Wireless Laser Mouse 7000?

Heb hem inmiddels zo'n anderhalf jaar en zit er sterk aan te denken iets anders te zoeken.

Ik 'muis' altijd met mijn vingers, terwijl deze muis duidelijk is gemaakt op je hand op te laten rusten (wat ik nooit doe). De forward/backward knoppen zitten te hoog op de rand waardoor je als het ware je duim omhoog moet drukken om ze in te drukken. Hierdoor komt het nog wel eens voor de je de hele muis omhoog tilt en dus geen contact meer maakt.

Ook je pink kan je nergens kwijt bij deze muis (als je niet je hand laat rusten) waardoor je kramp kan krijgen.

Tot slot het scrolwiel, ik klik nogal vaak erop als zijnde 'middle mouse-button', maar aangezien de muis links-rechts kan scrollen komt het nogal vaak voor dat je in plaats van 'indrukken', het scrollwiel naar rechts drukt, en dus gaat scrollen.

De software zorgt ervoor dat bijvoorbeeld in IE8 en windows vensters een andere scrollsnelheid heeft dan in FireFox en andere programma's.

Zelf geef ik deze muis (zeker i.c.m. het toetsebord van het setje) een onvoldoende
Een muis is iets persoonlijks, ik kan sommige van je punten goed begrijpen maar heb er zelf geen last van. Ik kan me vaag herinneren dat ik in het begin weleens de middelmuisknop verkeerd indrukte, maar tegenwoordig gaat dat altijd goed.

Iets anders.. Ik zie dat mijn review door 11 mensen gemiddeld beoordeeld is op n ster. Dat vind ik abnormaal laag voor iets gewoon on-topic is.

Edit: als je naar de beoordelingen van reviews kijkt dan zit meer dan de helft op 1 ster. Ook zijn er veel reviews met 5 sterren. Dan is er imho iets mis met het ratingssyteem, als de meeste review f als heel slecht f als heel goed worden beoordeeld.

[Reactie gewijzigd door gamepower2005 op 25 maart 2010 18:20]