Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB

Specificaties 4TB • 3.5" HDD (SATA-600) • 5.400rpm - Bekijk alle specificaties

Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB Review

Amazigh_N_Ariff 14 juni 2018, laatste update op 14 juni 2018, 998 views Product gekocht

Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB

Na 4 maanden overleden. Ik gebruikte deze als games drives en generale opslag. Gelukkig had ik nog de 4 oude harde schijf als back-up. Mijn advies is om weg te blijven bij Seagate, hiermee bevestigen zij hun slechte naam.

Pluspunten

• snelheid goed voor een hdd

Minpunten

• Slecht kwaliteit
  • na 4 maanden overleden.

Gisteren voor het eerst deze hdd effen stevig getest door 60GB aan torrent data te downloaden. Tijdens het spelen van een spel is de OS gecrashed en na een reboot is de hardschijf verdwenen uit de bios en apparaten beheer.

Heb jij ook een Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB?

Uitval heb je altijd en bevestigd niet [direct] de slechte naam van Seagate, althans: niet langer (ze hebben hun zaakjes de laatste tijd (jaar) beter op orde). En btw: je hebt toch garantie? ;)

Een maat van mij draait al 6.5 maand twee van deze schijven in een extern station, en die werken nog steeds prima :)
Achteraf en voor die prijs met de 2 jarige garantie, kun je zeggen dat zelf Seagate geen grote vertrouwen heeft in deze product. Als een op drie schijven kapot gaat is het nog steeds een slecht product.
quote: Amazigh_N_Ariff"
1 op de 3? Je doelt daarmee op jouw eigen schijf en de twee van mijn maat? Sorry, maar zo werkt dat niet: de gemiddelde uitval van HDD's zit bij alle fabrikanten op [ongeveer] 3% (soms wat hoger, soms wat lager), niet op 33% ;)

[Reactie gewijzigd door John Stopman op 10 juli 2018 15:15]

Tegenwoordig is dat nog lager, namelijk rond de 1%. Zie https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-stats-for-q2-2018/ bijvoorbeeld.