1 review

Acer Swift 5 SF514-52T-831Y

Specificaties 14" • 1920x1080 • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Acer Swift 5 SF514-52T-831Y Review

miw 13 juni 2018, 695 views Product gekocht

Acer Swift 5 SF514-52T-831Y

UIterst lichtgewicht laptop met een redelijk minimalistische uitstraling

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • MInder is meer
  • Design

Minpunten

• Glimmend scherm

[h2Samenwatting][/h2]
Als je een laptop mee moet nemen is deze Acer laptop een zeer prettige reisgenoot. Netter prestaties en een verbazingwekkend laag gewicht van zowel de laptop als de adapter, en de robuste bouw maken dit een prettige hetzij ongebruikelijke keuze.
De laptop
De Acer Swift 5 is een redelijk nieuwe laptop. Mijn keuze voor deze laptop is sterk beinvloed door ervaringen met eerdere laptops. Hierdoor ben ging mijn voorkeur uit naar een laptop met ondersteuning voor de meest standaard features, die toekomst gericht is, en die verder een redelijk moderne uitstraling heeft en die makkelijk mee te nemen is.
Gebruikeservaring
UIteraard is het lastig om na een toch tamelijk persoonlijke keuze voor een laptop een objectieve gebruikservaring te geven. Ik heb deze laptop alweer enkele maanden in gebruik en hopelijk is mijn bias nu iets meer neutraal. Het belangrijkste is natuurlijk dat de laptop gewoon doet wat het moet doen. Ik de laptop in een dual boot configuratie (windows / linux) in gebruik. Beide omgevingen werken zoals verwacht zonder problemen en de prestaties zijn in vergelijking met eerdere laptops erg goed. Een dual boot configuratie heeft profijt van een wat grotere SSD schijf.
Een van de redenen voor mijn keuze was het uiterlijk en het lichte gewicht van de laptop. Niet allieen de laptop (932 gram) maar ook de voedingsadapter (155 gram) is bijzonder prettig voor gebruik door een roadwarrior. Het uiterlijk is door de mat blauwe coating onopvallend chique. Een nadeel is de gevoeligheid voor vingerafdrukken van de laptop. Een poetsdoekje is noodzakelijk als je hiervoor gevoelig bent. De prestaties van de laptop zijn behoorlijk in dagelijks gebruik. Accuduur is wat aan de korte kant, maar vergelijkbaar met andere laptops in deze klasse. Een punt van aandacht is het glanzende scherm, wat soms erg storend kan zijn. Bij storende reflecties kan een andere positie ten opzichte van het omgevingslicht uitkomst bieden, maar het blijft een mogelijke bron van ergenis. Het scherm is door de dunne randen vrij groot ten opzichte van de afmeting van de laptop.
Samenvatting
Mijn ervaring met deze laptop is dat het bijzonder geringe gewicht een plezier in het dagelijks gebruik is. Vaak moet ik mijn tas controleren om te kijken of de laptop er wel in zit. Het design van de laptop is vrij traditioneel op het minmalistische af. Door niet de mode van extreem platte laptops te volgen blijft de laptop bijzonder prettig in gebruik.

Heb jij ook een Acer Swift 5 SF514-52T-831Y?