Sony DSC-WX500 Rood

Specificaties 18,2MP • Full HD filmen • 30x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Sony DSC-WX500 Rood Review

Anakin239 12 juni 2018, 329 views Product gekocht

Sony DSC-WX500 Rood

Prima vakantie camera voor leuke foto's, filmpjes, selfies en vlogs

Pluspunten

• compact en licht
  • prima selfies
  • groot zoombereik

Minpunten

• lens mag lichtsterker
  • voor grote handen iets minder handig
  • batterijklep kan niet open bij gebruik statiefschroef

Snelheid en automatiek Score: 3
Batterijduur Score: 5
Voor mijn dochter zochten we een leuke camera waarmee ze leuke foto's en filmpjes kon maken en ook leuke selfies en vlogs. De WX500 voldoet aan al die eisen en is nog goed betaalbaar. Veel camera's met een opklapscherm en zo veelzijdige lens zijn veel duurder.

De camera is prima geschikt voor de beginnende fotograaf maar biedt ook nog voldoende instelmogelijkheden voor iemand die meer mogelijkheden wenst. Met iets meer groothoek waren de selfies nog makkelijker geweest, maar haar armen worden vanzelf iets langer.

De camera heeft geen RAW ondersteuning of slowmotion video. Maar heeft wel genoeg creatieve effecten met kleurfilters om instagram mee te vullen. Bij weinig licht komt er snel ruis, maar zijn nog steeds leuke kiekjes. Nadeeltje is de plaats van de statiefschroef, als daar wat op zit kan de klep voor de batterij en het SD kaartje niet meer open.

Na 1 dierentuinbezoek en wat foto's en filmpjes in en om het huis hebben we een uitstekende eerste indruk en zijn we zeer tevreden met de camera en diens mogelijkheden. (Foto's gemaakt door mijn dochter (6) en 50% verkleind)

Heb jij ook een Sony DSC-WX500 Rood?