Tweakers zegt: 5,5

Beats Studio3 Wireless (Goud, Grijs)

Beats Studio3 Wireless (Goud, Grijs) Review

HumbleIntent 10 juni 2018, laatste update op 10 juni 2018, 1.397 views Product gekocht

Beats Studio3 Wireless (Goud, Grijs)

Ik ben geen beats hater of lover, ik ben geen audiofiel. Ik ben een dood normale man die impulsieve aankopen doet. Dus deze review is vooral bedoeld voor de gemiddelde consument.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Uitstekend voor apple gebruikers
  • Uitstekende accuduur
  • Noice cancelling
  • Prima geluid
  • Uitstekende connectie

Minpunten

• Slechtere functionaliteit met android
  • Geen usb-c poort
  • Oorschelp kan ontzettend warm worden
  • Moet altijd geladen zijn, zelfs bij kabel verbinding

Beats Studio3 Wireless

Stijl & design:
De studio 3 ziet eruit als wat je verwacht van een beats koptelefoon. De knoppen zijn mooi weggewerkt waardoor het ontzettend gestroomlijnd eruit ziet. Ondanks het over-ear design voelen ze niet groot aan. De keuze in kleuren zijn divers en discreter dan de vorige line-up van beats. Keuze uit: mat zwart, wit, blauw, rood. Dus voor iedere smaak een kleur. De ltd kleuren diepgrijs en zachtroze zijn ook aanwezig. De studio 3 zijn inklapbaar waardoor ze makkelijk mee te nemen zijn.

Comfort:
De koptelefoon is zeer lichtgewicht. De oorschelpen zijn afhankelijk je oor grote groot genoeg, waardoor ze comfortabel om je oren passen. De padding en druk is ontzettend zacht waardoor stukken oor die eronder komen geen pijn zullen doen tijdens lange luister sessies. Wat wel het geval is voor de sporters onder ons zullen merken dat de oorschelp ontzettend warm kunnen worden.

Controls:
De studio 3 heeft in vergelijking met de oudere modellen kleine verbeteringen gebracht. De noise-cancelling kan aan en uit worden gezet door middel van het dubbel klikken van de powerbutton. de rest van de bediening is vrij makkelijk en efficiënt in gebruik. Verder is er zijn er volume knoppen en een algemene start en pauze knop.

Geluidskwaliteit:
De studio 3 is een gemiddeld klinkende over- ear koptelefoon. Ze hebben een diepe bass met een lekkere punch, redelijke mids en goede highs.

Noise-cancellation:
De studio 3 hebben een adaptieve noise cancelling, dit betekent dat de isolatie veranderd naarmate de hoeveelheid geluid om je heen. Dit is in de praktijk jammer genoeg minder goed dan je denkt. De adaptatie is namelijk niet altijd consistent, waardoor je toch nog buitengeluiden kan horen. Dit kan wel verholpen worden door je muziek harder te zetten natuurlijk. Maar voor de prijs dat je ervoor betaald mocht het wel wat beter.

Microfoon:
De microfoon van de studio 3 is samengevat ondermaats. Stemopname klinkt dun en gedempt.

Accuduur:
De accu is super, je haalt op z'n minst 20 uur back to back muziek luisteren. Wat ook ontzettend mooi is voor de mensen die vergeten hun koptelefoon op te laden, is er een mogelijkheid om gebruik te maken van de quick charge functie. Hiermee kan je binnen 10 min opladen via de bijgeleverde usb; 2,5 uur aan power kunnen krijgen. Wat wel ontzetten jammer is, is dat de beats niet te gebruiken zijn wanneer de batterij volledig leeg is. Zelfs niet met de bijgeleverde 3,5 mm plug.

Verbinding:
De studio 3 gebruikt natuurlijk Bluetooth en komt ook met een 3,5 mm audio kabel met een inline microfoon. Voor de mensen die het willen weten, de koptelefoon is compatible met de Ps4, maar niet met de Xbox. Voor de apple gebruikers is connecten super makkelijk, je zet ze aan en vraagt verbinding met de dichtstbijzijnde apple product. Het bereik van de koptelefoon is ontzettend goed, je zal waarschijnlijk niet 90 meter van je apparaat bevinden maar het is mogelijk. In de praktijk heb ik zelf geen problemen gehad met verbinding, ik heb zelfs mijn mobiel in een kluis kunnen houden en gaan sporten.

Conclussie:
Voor de gewone consumenten zijn de beats uitstekende drivers. Voor de serieuze audiofielen is het advies om verder te kijken. De geluidskwaliteit is voldoende tot goed en de kwaliteit van de bouw is ook beter dan je zou verwachten. Voor de noise cancelling is het voor de mensen die voor het eerst nc gebruiken, geweldig. Maar ben je beter gewend dan zul je merken dat ze erg inconsistent kunnen zijn met het blokkeren van geluid.
Voor de sporters is de koptelefoon erg comfotabel, ze zullen op je hoofd blijven en je hoeft niet bang te zijn dat ze vallen of schuiven. Enige is dat je oren erg warm en zweterig zullen worden.

Wat ik als laatste in deze review wil toevoegen is dat je de beats studio 3 beter met een leuke deal moet kopen dan de volledige prijs. Voor een paar tientjes meer kun je veel beter krijgen.

Heb jij ook een Beats Studio3 Wireless (Goud, Grijs)?

Dit is mijn eerste review, mocht er wat missen of wil je iets specifiek weten.
Vraag gerust. :)
Bedankt voor de review! Ik zag bij minpunten “Android” staan. Helaas wordt dat in de review niet genoemd. Kun je daar iets meer over vertellen?
Ik heb het kort met mijn werktelefoon (galaxy s9) geprobeerd.

De W1 chip werkt super met ios want de pairing is super snel en switchen van apple apparaat ook. Plus dat de batterij minder verbruikt wanneer verbonden is met een ios apparaat.

android moet je klassieke bluetooth pairing gebruiken (jammer genoeg zit er geen nfc in) en de batterij raakt een tikkie sneller op (ik heb 3 uur minder ondervonden maar ‘t is niet super significant in mijn mening, omdat je 3 uur luistertijd kan krijgen na 10 min laden)

ik hoop dat ik je vraag zo beantwoord heb :)
Dat is een duidelijk antwoord. Bedankt 👍🏻