Nokia 3310 2G (2017) Grijs

€ 59,-
Specificaties 2,4" • 320x240 (QVGA) • 16MB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 3310 2G (2017) Grijs Review

sumac 8 juni 2018, 409 views Product gekocht

Nokia 3310 2G (2017) Grijs

Met de oude 3310 in gedachten is dit een goedkoop en onhandig aftreksel dat je links moet laten liggen.

Pluspunten

• Dun en licht
  • Micro-USB oplader

Minpunten

• Toetsenbord onleesbaar overdag
  • Navigatie onhandig
  • Goedkoop gevoel
  • Glad

Een echte miskoop was dit. Het heeft niks van het gevoel van de oude Nokia 3310, en dat is toch eigenlijk dé reden om dit toestel op de markt te brengen.

Grootste probleem met dit toestel is dat de toetsen lichtgrijs van kleur zijn, en dat de toetsenbordverlichting wit is. Daarmee zijn de toetsen overdag niet leesbaar. Wil je dan een sms schrijven, dan is dat haast onmogelijk. Hiermee alleen al diskwalificeert dit toestel zich volledig. Nokia - toch bekend om z'n goede ontwerpen - laat het hier volledig ligge.

De typische functietoetsen zijn veranderd, waarmee de eenvoudige navigatie weg is. Er zitten allerlei apps op die je niet uit kunt schakelen. Druk je op de "rode" knop (gesprek ophangen) dan schakelt het scherm uit en zit de schermvergrendeling er meteen op. Dat is lang niet altijd zo handig.

Het toestel is licht, dun, en voelt daarmee goedkoop aan. Ik heb andere Nokia dumbphones in gebruik gehad, ook recent nog, en die voelden heel anders aan. De knoppen voelden degelijk aan, waren zwart, goed afleesbaar. Enig lichtpuntje tov die toestellen is opladen via USB.

Heb jij ook een Nokia 3310 2G (2017) Grijs?

Dit toestel draagt dan wel de naam Nokia, maar is ontworpen door HMD. Dit Finse bedrijf heeft de licenties op Nokia-merknaam.
Het is idd niet echt een telefoon voor dagelijks gebruik, zoals we tegenwoordig een mobieltje gebruiken.
Mijn moeder heeft deze dan toevallig ook, de blauwe variant. Ze gebruikt hem puur voor noodgevallen onderweg.
Ik vind van mijn Nokia 3310 de bluetooth slecht.
handsfree bellen wordt zo wel heel moeilijk.
Vergane glorie