Tweakers zegt: 8,5

Motorola Moto G6 Plus Blauw

Specificaties 5,9" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G6 Plus Blauw Review

Neco75 8 juni 2018, laatste update op 8 juni 2018, 522 views Product gekocht

Motorola Moto G6 Plus Blauw

Fantastisch toestel voor 1/3 prijs van een high-end smartphone.

Pluspunten

• Accuduur
  • Geluid
  • Camera
  • Moto App
  • Helder scherm
  • Snel (Stock Android)

Minpunten

• Geen

Ik heb hiervoor een Galaxy S8 en een Nokia 7 Plus gebruikt, dus ik heb aardig vergelijkingsmateriaal qua highend en midrange smartphones.

Scherm:

Het scherm is meer dan voldoende, de amoled van Samsung heb ik geen moment gemist. Ik gebruik mijn smartphone voor de dagelijkse dingen zoals: WhatsApp, Youtube, Muziek, Streamen, Nieuws etc. Vergeleken met de Nokia 7 Plus, kan het scherm veel helderder. De resolutie is ook verder prima.

Geluid:

Het geluid heeft me echt verbaasd, via de Dolby Audio app kom je bij de equalizer. Wanneer je hier alles op de hoogste stand zet, produceren de speakers enorm veel geluid. Natuurlijk gaat dit ten koste van de kwaliteit, maar het is allemaal heel goed te doen.

Camera:

De camera is gezien de prijs/kwaliteit fantastisch. Ik heb Google camera geïnstalleerd, hiermee maak je vooral in mindere lichtomstandigheden veel betere foto´s. Ook de selfie portret modus maakt schitterende selfies. Al met al heel tevreden.

Accu:

De accu capaciteit bedraag 3000mAh, dit lijkt in eerste instantie weinig voor een smartphone met een 6 inch scherm. Maar schijn bedriegt, ik haal hiermee makkelijk het einde van de dag met een SOT van +/- 6 uur. Dit was ondenkbaar met de Galaxy S8, vooral in stand-by is het verbruik nihil. Het volledig opladen duurt ongeveer 1 uur en 45 min dankzij de snellader.

Vingerafdrukscanner:

Wat me vooral positief heeft verrast, zijn de Moto Gestures welke je kan instellen via de Moto app. De navigatie buttons op je scherm verdwijnen, je kunt navigeren met de vingerafdrukscanner. Het voordeel hierbij is dat het scherm groter wordt. Ook het locken van het scherm kan via de vingerscanner, dit werkt fantastisch wanneer de telefoon op mijn bureau ligt op het werk. Het is even wennen, maar eenmaal hieraan gewend wil je niets anders meer. Voor de rest werkt de vingerafdrukscanner prima, het is bijna nooit voorgekomen dat mijn vingerafdruk niet is herkend.

Snelheid:

In de Moto G6 plus zit een Snapdragon 630. Dit is meer dan voldoende voor mijn gebruik. De telefoon werkt heel soepel. De apps laden heel snel en werken zonder vertragingen. De Moto draait op stock android, enige extra is de Moto app. Hier zitten hele handige toevoegingen in zoals het schudden voor flitslamp.

Eindoordeel:

Al met al ben ik super tevreden met dit toestel, helemaal voor een prijs van 254 euro. Ik kan alles wat ik ook met de Galaxy S8 deed. De midrange toestellen van nu zijn net zo snel als de high-end van 1 a 2 jaar geleden.

Heb jij ook een Motorola Moto G6 Plus Blauw?