Microsoft Notebook Cooling Base Zwart Review

The_Basskicker 11 maart 2010, laatste update op 11 maart 2010, 1.902 views

Microsoft Notebook Cooling Base Zwart

Pluspunten

• Mooi design
  • Goede helling
  • ergonomisch op schoot
  • Stevige grip door rubbers onder notebook en stand zelf

Minpunten

• veel herrie !
  • fan niet regelbaar
  • koelt zowat niks bij
  • Fan zit in een soort kuil dus gap t.o.v. Notebook

Kwaliteit Score: 3
Ik had altijd veel vertrouwen in Microsoft peripherals maar deze cooling base slaat toch een deuk in dat smetteloze beeld.

De vormgeving :
Deze is goed te noemen hij staat stevig en zowel de base zelf als de notebook die erop ligt gaat nergens naartoe.
Qua design is het wel aardig het "Natural" gevoel wat je krijgt,.

Hij zou volgens de doos goed voor op schoot moeten zijn maar dat vind ik niet het geval. Dat kan door de stand in te klappen en dan 90 graden te roteren zodat hij in de breedte op je benen ligt.
De later weer genoemde "kuil" zorgt dan voor de ergonomie
Het is natuurlijk ook fijn dat ik nu minder snel mijn dijbenen verbrand omdat ik afstand creeer tussen beide maar dat kon ik ook wel met een omgekeerd dienblad (mijn oude stand lol 8-) )

Verder is de poot omhoog en omlaag klapbaar en hij heeft dan in de omhoog geklapte stand wel een prettige helling wat het plezier met erachter werken vergroot.

De Herrie :
Ik noem het alvast herrie want de gebruikte fan is A - niet regelbaar en B focking loud-ass. Mijn notebook maakt zelf al aardig wat herrie maar deze fan die hierin zit is een factor 4 luider ! Het gaat maar om 1 enkele fan in het midden en kan dus ook qua toegevoegde koeling niet tippen aan bijvoorbeeld een Zalman (veel stiller met meer fans die ook effectiever koelen.

De test :
Om het verschil aan te geven dat deze cooling base kan betekenen heb ik furmark laten lopen.

Plat op tafel (dus zonder de stand) : GPU temp : 85 graden
Terwijll furmark draait de stand fan ingestoken : GPU temp blijft 85 graden :(

Omdat ik de stand toch nog een kans wil geven heb ik mijn 8600M GT laten afkoelen en toen dezelfde furmark temperatuur test gestart : GPU temp...... 85 graden !! |:(

Persoonlijk denk ik dat door de plaatsing van 1 enkele fan in het midden en dan ook nog in een soort kuil (zie laatste foto) elke vorm van extra koeling kansloos word gesteld.

De prijs :

Ik vind hem meer in het 10 euro segment thuis horen dan in het 25 euro segment, voor dat geld heb je een vele betere imho.

Heb jij ook een Microsoft Notebook Cooling Base Zwart?

weet nu niet of ik 100% gelijk heb. De meeste laptops zit toch de cpu links, waarom doen ze dan die koeler in het midden.....
Inderdaad bij mij zitten de koeler, het koelblok en de intake allemaal links(achter) en dat geld ook voor de meeste andere notebooks die ik in handen heb gehad.

Ook al ben ik er niet superblij mee denk ik dat 85 graden nog net moet kunnen, dus deze koeler zal voor de rest van zijn leven een mooie stand zijn maar laten draaien en in die herrie zitten is nogal zinloos
Dienblad met een oud 8cm vennetje had je dus t zelfde resultaat kunnen opleveren met als verschil 25 euro en de mogelijkheid om er ook thee op te serveren :P?

Waarom geven mensen deze review eigenlijk maar 1ster, Dat het een slecht product is betekent toch niet dat de review gelijk slecht is?

[Reactie gewijzigd door Rollo op 12 maart 2010 00:02]

goede review.
Ik ga zelf maar voor het dienblad :P