Yeelight Bedlamp

Specificaties 1x lamp (Bluetooth) - Bekijk alle specificaties

Yeelight Bedlamp Review

Techrvw 10 juni 2018, 947 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Techrvw schreef afgelopen jaar 2 reviews, waarvan 100% gesponsord.

Yeelight Bedlamp

Een goede lamp op je nachtkastje vind ik erg belangrijk. Je wilt niet een te fel licht, maar eentje die je gemakkelijk aan kunt passen. De Xiaomi Bedside lamp is er eentje die aan mijn eisen voldoet. Gemakkelijk te bedienen via de app als de lamp zelf.

Pluspunten

• Design
  • Features
  • Connectie met Xiaomi Mi Band 2
  • Bediening (Yeelight App/Lamp zelf)

Minpunten

• Groter dan verwacht
  • Geen "Voice Assistant"

Kwaliteit Score: 5
Een goede nachtlamp is erg belangrijk. Je moet met de lamp kunnen spelen, alleen aan of uit is verschikkelijk. Als je de lamp aanzet, is je hele kamer meteen fel licht en ben je weer helemaal wakker. Met de Xiaomi Bedside lamp kan je de lamp op 25% zetten, waardoor je niet direct wakker bent. Wordt je liever wakker met blauw licht? Ook dat kan de Xiaomi Bedside Lamp voor je regelen. Top dingetje, toch?!

Bij GearBest is de Xiaomi Bedside lamp te verkrijgen voor €55.

Introductie & Specificaties

Voor mij was het echt belangrijk om een goede nachtlamp te vinden. Als je partner wakker wordt, moet je zachtjes een lichtje aan kunnen zetten. Ik heb al een Xiaomi Mijia Night Light welke op Infrarood beweging waarneemt en vervolgens zachtjes een lichtje laat branden. Kan je dat ook met Xiaomi Bedside Lamp?

Specificaties:
  • Features: Bluetooth, WiFi, APP control
  • Product weight: 129.8 grams
  • Product size (L x W x H): 10.00 x 10.00 x 22.10 cm / 3.94 x 3.94 x 8.7 inches

Unboxing

De doos zelf is redelijk groot en ik dacht eigenlijk dat de lamp wat kleiner zou zijn. Verder is de doos in de style die we van Xiaomi gewend zijn. Er is een plaatje van het product aan de voorkant, wat specificaties aan de achterkant en verder vrij weinig informatie. Verder is alles erg minimalistisch, wat ik juist wel mooi vind.

[img]EITPeuZx[/img][img]6WPFGwjK[/img][img]2Dsw4SQE[/img][img]Y12CDkx4[/img][img]okyHc1dj[/img]

Binnen in de doos zien we als eerst de lamp. Verder vinden we in de doos nog een oplader (Chinees, vergeet niet om een verloop stukje aan te schaffen) en een kleine handleiding. Als je een verloop stukje hebt gekocht, kan je hem zonder problemen aansluiten.

Hardware & Design

De lamp is wat groter dan ik had verwacht maar is nog steeds kleiner dan de vorige lamp die we hadden staan. Hij voelt goed aan en ziet er erg mooi afgewerkt uit. Je kan de lamp bedienen via de bovenkant van de lamp. Dit kan door middel van de knoppen of het touch gedeelte. Hierdoor is het erg gemakkelijk om de lamp te bedienen als je net wakker bent.

[img]VB52732a[/img][img]XfhsVGgn[/img][img]F3DzE8ve[/img][img]WiFDBhHk[/img][img]prevlHN3[/img][img]qmvkAPEu[/img][img]ewTieTcx[/img]
Hoe lang kan je met de lamp doen?
Als we de specificaties moeten geloven op Gearbest, zou de lamp 20000 uur mee moeten gaan! Dat betekent dat als je de lamp altijd aan laat staan, hij het 2,2 jaar volhoudt. Dit is een nachtlamp waar je dus wel eventjes mee kan doen!

Hoe stel je de lamp in?

Als eerst moet je Xiaomi Bedside Lamp aansluiten op het stroomnet. (Vergeet niet een verloopstukje te kopen!) Als de lamp eenmaal aangesloten is en aanstaat, moet je zowel de power knop als de mode knop ingedrukt houden voor 3-4 seconden. De lamp zal eerst een aantal verschillende kleurtjes krijgen en daarna fel wit licht krijgen. Dit betekent dat lamp gerest is en klaar is om te connecten.

[img]13wHycKg[/img][img]G9GTejLW[/img][img]mCP4ge1C[/img][img]ZsD2pnB2[/img][img]ZC7Tyq2W[/img]

Als je de app (Xiaomi Mi Home of Yeelight) opent kan je selecteren dat je de Xiaomi Mijija Bedside Lamp wilt connecten. Als eerst krijg je dan te zien dat je de lamp moet resetten, via de manier zoals hierboven beschreven staat. Als dat gedaan is, kan je selecteren dat je connectie wilt maken. De app zoekt naar beschikbare lampen en vervolgens kan je op het gevonden apparaat klikken. Als de connectie gemaakt is, moet je verbinding maken met het WiFi netwerk en vervolgens is het wachten tot de installatie klaar is.

Als dat gedaan is, kan je de lamp instellen en spelen met de Xiaomi Bedside Lamp! Je kan verschillende scene's kiezen, de kleur wisselen of de optie Flow kiezen. Erg leuk om eens mee te spelen.

[img]ndT2YdUf[/img][img]h2bPEdCO[/img][img]6RglyyRC[/img]

Bediening

Op de Xiaomi Bedside Lamp kan je redelijk veel doen. Je kan de lamp aan en uitzetten door de middelste knop éénmalig in te drukken. Je kan de felheid van de lamp aanpassen door van links naar rechts of andersom de glijden over de rand. De andere knop op de bovenkant is de "Mode Switcher". Hiermee kan je van modes verwisselen door op de knop te drukken. Dit is natuurlijk veel sneller dan je smartphone uit je zak pakken om daar de modes mee te wisselen.

Als je de aan/uit knop ingedrukt houdt voor een paar seconden, activeer je de "Delay Turn Off" mode. Dit houdt in dat de lamp na 15 minuten automatisch uit gaat. Dit is de standaard instelling van de lamp. Je kan dus de lamp aanhouden tot je in slaap valt, daarna gaat hij vanzelf uit.

Applicatie

Om de Xiaomi Bedside Lamp te bedienen heb ik de Yeelight app gebruikt. Deze app is gemakkerlijker dan de Mi Home app en heeft tevens de beschikking over een Widget in Android, wat er gemakkelijk werkt.

Features

Naast de kleuren, zijn nog een paar andere leuke features voor de Xiaomi Bedside Lamp. Hier zijn er nog een paar:
Scene's
Er zijn verschillende standaard scene's ingesteld. Zo heb je bijvoorbeeld "Sunrise", "Sunset", "Night Mode" of "Party Mode". Dit zijn maar een paar voorbeelden van de standaard ingestelde scene's.

Met één enkele aanraking kan je van scene verwisselen in de Yeelight app. Hierdoor is de lamp zeer gemakkelijk te bedienen en kan je het romantisch maken met één druk op je smartphone. Ook kan je via de app gemakkelijk van kleur wisselen, wat erg leuk is om je kamer er net wat mooier uit te laten zien.
Connect Xiaomi Mi Band 2
In de Yeelight App kan je verbinding maken met je Xiaomi Mi Band 2. Waarom zou je dat willen? De Xiaomi Bedside Lamp kan nu zien dat je in slaap gevallen bent en vervolgens gaat de lamp vanzelf uit. Je kan dus gerust in slaap vallen met de lamp aan, hij gaat toch vanzelf weer uit! Dit is een redelijk simpele feature, maar ik vind het echt een goede set.

Zelf heb ik altijd een lampje aan als ik TV kijk of een boek lees en als ik voel dat ik in slaap val, wordt ik weer compleet wakker van het uitzetten van de lichten. Dat probleem is nu gelukkig weg! Ik gooi me boek aan de kant en ik kan rustig in slaap vallen. De lichten gaan toch vanzelf uit.
Geen Voice Assistant
Ik mis wel één feature in deze lamp. Voice Assistant. Als die functie beschikbaar is, is dit een no-brainer voor mij en vele andere. Hoe makkelijk is het om even te zeggen "Hey Xiaomi, turn off the lights" of "Hey Xiaomi, start Party Scene". voor mij zou dat echt een groot verschil zijn. Ik hoop dat Xiaomi dat nog gaat ontwikkelen en verwerken in de versie 2.0 van de lamp.

Ik vind het design van de Xiaomi Bedside Lamp erg mooi. Het doet me een beetje denken aan de Google Home Speaker, maar het mist wel de Voice Assistant functie, hierdoor zou de lamp 10 keer beter zijn.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de functies en het design van de speaker. Hij is gemakkelijk te bedienen op zowel de lamp als de Yeelight app. Je kan verschillende scenes erin zetten of de automatische scenes gebruiken. Ook gaat de lamp automatisch uit als je in slaap valt en je een connectie hebt gemaakt met de Xiaomi Mi Band 2. Ik (wij) zijn in ieder geval erg blij met de lamp en de functies ervan!

Wil je zelf de handleiding nog eens nalezen? KLIK DAN HIER.

Heb jij ook een Yeelight Bedlamp?

Er is wel degelijk voice assistant ! :)

Zie hoe het werkt op 2minuten in de Xiaomi Yeelight voice assistant tutorial video :)
Via een omweg kan het inderdaad wel :)
Ik had het mooi gevonden als het in de lamp zelf had gezeten, maar je hebt gelijk :)
Het is geen omweg, zit er gewoon ingebakken :)