Tweakers zegt: 8,5

Motorola Moto G6 Plus Blauw

Specificaties 5,9" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G6 Plus Blauw Review

Kerberos84 6 juni 2018, laatste update op 8 juni 2018, 687 views Product gekocht

Motorola Moto G6 Plus Blauw

Kwaliteiten van een top-sector phone tegen midrange-prijsje

Pluspunten

• Multifunctionele vingerafdrukscanner
  • (Bijna) kale Oreo
  • Scherp ruim scherm
  • Accuduur
  • Dual Sim én SD-card (not shared)
  • Speakers
  • 4K video & Slo-mo-modus

Minpunten

• Minimum volume is standaard HOOG

Na een Elephone P9000 gebruikt te hebben, en wegens de tevredenheid van mijn vrouw haar Moto G5+ heb ik deze G6+ aangeschaft. De smartphone werkt vlot, hapert eigenlijk nooit (door de zo goed als kale Oreo), en is prachtig om te zien. Daarmee bedoel ik het design (glas geeft een prestige-uitzicht) alsook de kwaliteit van het scherm! Het is erg scherp, groot en heeft een goeie helderheid.
De vingerprintreader werkt goed, en het fijne is dat hij meerdere functies heeft. Zo kan hij je natuurlijk inloggen, en is hij bruikbaar bij andere apps (bvb mijn bankapp en BMW Connected), maar is hij ook bruikbaar om recent geopende apps te openen (swipe rechts), terug te gaan (swipe links), home-functie (tap), lock (long press), ...
De gekende Moto-gestures (shake for flashlight enz) werken goed en zijn wel een handig extraatje.
Het is fijn een echte Dual-Sim te hebben én nog een plaats voor de microSDkaart. Maar met 64GB ruimte weet ik niet of ik dit ooit nodig zal hebben. Voor de mensen die graag filmpjes maken zal dit dan weer onmisbaar zijn. Die kunnen trouwens in 4K filmen @ 30fps of FullHD in 60fps. De camerakwaliteit is erg goed, maar ik heb de Google Camera geïnstalleerd waardoor de kwaliteit beter is dan de standaard camera-app.
De speakers zijn goed, meer zelfs, ik vind ze opmerkelijk beter dan de speakers die ik vroeger had in mijn P9000. Omdat de G6+ de speaker gebruikt die je ook gebruikt bij telefoontjes, heb je geen last van je vingers op de speakers en hoor je alles echt goed. Zelfs onder de douche hoor ik de muziek luid en duidelijk terwijl hij toch enkele metertjes verder ligt. Enige minpunt tot nu toe: het minimum mediavolume is luid. Te luid om bvb naast mijn slapende vrouw Egg Inc te spelen of Fallout Shelter met geluid aan. (Insert dirty comments) Edit: zoals hieronder aangegeven kan je wel met de equalizer aan de slag om het volume bij te regelen...
De bluetooth en WiFi werken stabiel, met mijn P9000 had ik regelmatig connectieproblemen met mijn BMW X1 en met mijn Moto 360/Fossil Q Explorist. Ook mijn WiFi viel geregeld weg. Met deze G6+ heb ik geen enkele onderbreking (behalve met de watch onder water, maar dat ligt niet aan de phone), werkt de autoverbinding compleet stabiel en de WiFi gaat sneller en onderbreekt niet.

Kortom: deze phone is budgetvriendelijk en levert naar mijn mening ERG veel waar voor zijn geld!

Heb jij ook een Motorola Moto G6 Plus Blauw?

Hi, het volume is zachter te zetten in de Dolby Audio app. In de equalizer moet je alles op de laagste stand zetten. Het kan ook andersom, wanneer je alles op de hoogste stand zet, krijg je echt mega veel geluid uit je speakers :)
Ik had vandaag ook al zoiets gezien per ongeluk bij het spelen met de settings... vanavond eens rustig bekijken, maar alvast bedankt voor de reactie...