Apple MacBook Pro 2017 13,3" i7 16GB/512GB ssd Spacegrijs (Qwerty) Review

syltheboy 5 juni 2018, laatste update op 6 juni 2018, 634 views Product gekocht

Apple MacBook Pro 2017 13,3" i7 16GB/512GB ssd Spacegrijs (Qwerty)

Schitterende laptop. Hiervoor had ik een 12" MacBook (2015), maar ik wilde wat meer performance. Verder vind ik het schermformaat van de 13" MacBook een stuk fijner. Ook vind ik het toetsenbord een hele verbetering (vernieuwd vlindermechanisme) t.o.v. van mijn vorige laptop.

Pluspunten

• Mooi design
  • Robuust gebouwd
  • Toetsenbord typt prettig
  • Snelheid

Minpunten

• Ventilator springt snel aan
  • Geen HDMI-poort
  • Geen USB-A poort(en)
  • Wordt snel warm

Ik zocht een vervanger voor mijn gouden 12" MacBook (2015). Deze was nog lang niet afgeschreven, maar ik wilde gewoon wat meer performance. Verder vond ik 256GB wat aan de krappe kant, dus deze keer ben ik voor 512GB gegaan.

Ook ben ik gelijk voor 16GB RAM gegaan, aangezien het niet later is up te graden en ik lang met de laptop wil doen. De kleur spacegrijs vind ik persoonlijk mooier dan goud, al oogde die kleur ook erg chique. Ik vind de laptop wel wat zwaar t.o.v. mijn vorige laptop. Ook is hij iets luidruchtiger bij bepaalde taken.

Ik ben expres niet voor de variant met Touch Bar gegaan, omdat ik er het nut niet van inzie. Daarnaast schijnt de batterijduur daarvan slechter te zijn, al denk ik niet dat dit een wereld van verschil maakt. Ik ben erg tevreden over deze laptop en het touchpad werkt ook erg prettig, door het grotere oppervlakte.

Vanwege de prijs van de laptop heb ik er meteen een goede leren laptop-sleeve bijgekocht van het merk Decoded. Verder was ik al in het bezit van 2 USB-C hubs, de HyperDrive SOLO Spacegrijs en de Satechi Type-C USB Multi-Port Hub Goud. De eerstgenoemde kon ik niet vinden bij het toevoegen van extra productkoppelingen.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2017 13,3" i7 16GB/512GB ssd Spacegrijs (Qwerty)?

*mierenneukmodus*
"Minpunten
~
Geen USB-poort(en)
~"
Heb je een speciale uitvoering van de MacBook? Volgens mij zitten wel gewoon USB-poorten op, wel eens waar van de USB-C variant ;) ...
Geen USB-A poort(en) had het dan moeten zijn. :)