Specificaties 2,8" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Touch Diamond NL Zwart Review

Bezempje 11 maart 2010, laatste update op 12 maart 2010, 557 views

HTC Touch Diamond NL Zwart

Pluspunten

• mooi design
  • handig in gebruik
  • vele mogelijkheden

Minpunten

• reboot uit zichzelf
  • loopt soms vast
  • wifi gaat uit wanneer telefoon in stand-by modus

Na 2 jaar rond gelopen te hebben met een LG Chocolate ben ik overgegaan naar een HTC Touch diamond. Die ik heb via KPN aangevraagd en mijn abonnement verlengd. Toen ik het pakketje binnenkreeg van KPN zat alles netjes verpakt en kon ik meteen aan de slag. Na de SIM-kaart erin geplaatst te hebben moest ik een even wachten tot ik hem kon gebruiken om te bellen. Maar ik kon hem wel op een andere manieren gebruiken :p

Wat mij gelijk opviel was het mooie design van de HTC en op de mooie manier zoals het pennetje is opgeslagen in de zijkant van de telefoon.

Na er een beetje mee gespeeld te hebben ben ik aan de slag gegaan om een paar mooie en handige programma's erop te installeren (TomTom). Dit ging helemaal foutloos en werkte perfect door de ingebouwde GPS receiver.

Synchronisatie:

Het synchroniseren via je windows pc gaat perfect hij neemt alles mee wat je selecteerd dus ook je outlook wat mij goed uitkomt omdat ik deze vaak gebruik en nodig heb.

Internet werkte ook feilloos met de HTC zowel via 3G en Wifi was dit totaal geen probleem.

Nu deze telefoon al meer dan 1.5 jaar in mijn bezit te hebben gehad kan ik terugkijken op een mooie periode van deze telefoon. Ik kom nu wel af en toe wat ouderdomskwaaltjes tegen, zoals het opladen van de telefoon wanneer de batterij bijna op is, de HTC reboot zichzelf dan.

Ik had ook nog wat games gedownload via de Microsoft website, helaas werkten deze niet, dit zal denk ik te maken hebben met een update die ik nog heb ge´nstalleerd.

Maar verder toppie telefoon!!!!

Technische Specificaties:

Resolutie: 480x640
Kleuren: 65536
Bluetooth versie: 2.0/2.0+EDR
OS: Windows Mobile 6.1 Professional

Heb jij ook een HTC Touch Diamond NL Zwart?

Heb er ook een gehad. Wat een K*t ding. Internetpagina's die niet goed worden weergegeven, de telefoon die niet te besturen valt zonder pennetje, de accu die na een dag leeg is, het scherm dat snel beschadigt raakt na veelzijdig gebruik, het batterijklepje wat los gaat zitten:S

Heb nu een Samsung H1. Wat een verbetering!

Het enige wat wel zeer goed werkte aan deze htc was inderdaad de TomTom, Email ondersteuning en msn. Maar dit heeft meer met het besturingssysteem windows mobile te maken....

[Reactie gewijzigd door anthony1990 op 11 maart 2010 12:22]

Voor internet gebruik ik Opera Mini in Esmertec Jbed. Kan je wel vinden op XDA.
Werkt erg vlot, veel vlotter dan Opera Mobile en zeker IE.

Besturen met een pennetje is eigen aan Windows Mobile 6.1. Je kan wel een custom ROM van Windows Mobile 6.5 installeren, die is iets trager, maar wel veel vingervriendelijker.
Gewoon 't zelfde als met de Diamond2 dus. Traag, moeilijk bedienbaar zonder pennetje die ik al nooit bij me heb omdat als ik 'm erin heb het scherm soms spontaan aanspringt, na een dag leeg, na een paar uurtjes navigeren leeg, batterijklepje zit gewoon niet goed vast, etc etc. Gelukkig over een klein maandje een nieuwe toetsel uitkiezen.
Edit: Camera is kut, geen flits, Wi-fi gaat uit in standby, en bij inschakelen gaat ie gelijk over op gegevensverbinding, etc etc.

[Reactie gewijzigd door Turmin op 11 maart 2010 15:18]

Heb je een firmware update geprobeerd om het ' reboot' probleem op te lossen?

Verder zou het leuk zijn om het rebiew iets uit te breiden. Ik ben benieuwt hoe snel hij is en wat je allemaal geprobeerd heb met het toestel.

Firmware niet geŘpdatet nee. Nog 5 maandjes dan kan ik weer een nieuw toestel uitkiezen dus daar lig ik niet meer wakker van hehe :)

Ik zal mijn review nog een beetje aanpassen, bedankt voor de tip!
va neen firmware update werd mijn diamond een heel stuk sneller en stabieler, echt aan te raden dus!!
Op zich ben ik ook heel tevreden met de HTC alleen heb ik problemen met de BlueTooth verbinding op de motorfiets, waardoor hij eigenlijk niet meer bruikbaar is. Verbeterd deze ook met de firmware update en zo ja, Welke firmware is dit?