Edifier W830BT (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier W830BT (Zwart) Review

nietgoedgeldweg 4 juni 2018, 899 views Product gekocht

Edifier W830BT (Zwart)

Zeer matige geluidsweergave. Mid en hoog moffelen weg in de slechte bas. Niet voor de audiofiel (understatement). Slechte ervaring Megekko.nl service. Pas op met hun 30 dagen niet-goed-geld-terug "garantie". Je krijgt je geld niet terug als je het product gebruikt.

Pluspunten

• Zit comfortabel op het hoofd
  • Zachte oorkussens
  • Draaibare oorschelpen
  • Lichtgewicht
  • USB-kabeltje toegevoegd
  • Bluetooth & bekabeld te gebruiken

Minpunten

• Megekko service waardeloos
  • Slechtste geluidsweergave ooit
  • Volledig laden duurt minimaal 4 uur
  • Goedkoop is duurkoop

Edifier W830BT

Verpakking
De hoofdtelefoon komt in een degelijke zwarte verpakking.

De carrycase, waar de hoofdtelefoon in opgeborgen zit, is van stevig materiaal met een zacht suede-achtige afwerking. Er is een Edifier logo aanwezig aan de buitenzijde, maar het is niet storend of opvallend.

Hoofdtelefoon uiterlijk
De hoofdtelefoon is zwart met goudkleurige delen bij de oorschelpen. De oorschelpen zijn ware stof- en vingerafdrukmagneten.

Hoofdtelefoon bouwkwaliteit
De hoofdtelefoon is hoofdzakelijk gemaakt van plastic bestanddelen. De binnenzijde van de hoofdband is echter van een licht metaal waardoor het redelijk stevig en flexibel is. Het plastic voelt goedkoop en breekbaar aan.
Hoofdtelefoon draagcomfort
De hoofdtelefoon heeft een zacht kussen aan de binnenzijde en zit daarom zeer comfortabel op het hoofd. De oorkussens zijn tevens van hetzelfde zachte materiaal en er is geen grote druk op de oren. Ik zou echter niet aanraden om hier mee te sporten, omdat de kussens waarschijnlijk veel zweet opnemen.
Hoofdtelefoon connectiviteit
Standaard kun je audio via een kabel luisteren, maar deze hoofdtelefoon koop je natuurlijk vanwege zijn lange afspeelduur via Bluetooth (tot wel 96 uur). Pairen met media-apparaat is zeer eenvoudig. Het volledig opladen via de USB-connector duurt ongeveer 4,5 uur.

Hoofdtelefoon geluidsweergave
Het grootste minpunt (en dealbreaker) is de uiterst beroerde geluidsweergave. Dit is veruit de slechtste hoofdtelefoon die ik ooit heb ervaren. De bas moffelt compleet het midden en hoog weg, terwijl de bas niet eens geweldig is. Zelfs mijn oude Sennheiser HD202 van 20 euro klinkt superieur vergeleken met deze.

Opmerking: voor de bassheads (hardcore/hardstyle) raad ik sterk de Skullcandy Crusher Wireless aan. Ondanks de zware bas, blijft het midden en hoog redelijk zuiver. Met deze Edifier is alles een teleurstelling, van klassiek en vocaal tot hiphop en metal.
Bestelling Megekko.nl
Ik had de bestelling geplaatst bij Megekko.nl vooral vanwege hun 30 dagen niet-goed-geld-terug claim op de voorpagina.
Helaas is deze garantie bij Megekko.nl een wassen neus. Zie sectie hieronder voor de Megekko niet-goed-geld-kwijt garantie.
Megekko.nl service
Omdat ik na 10 minuten luisteren al ontevreden was over de geluidsweergave, had ik direct een retouraanvraag gedaan bij Megekko.nl. Na 1 volledige werkdag kreeg ik een reactie dat de retouraanvraag was afgewezen vanwege gebruik van het product.

De reactie van Megekko was als volgt:
Bedankt voor je reactie.
We begrijpen dat het vervelend is dat je retouraanvraag is afgewezen echter staat bij het door ja aangekochte product duidelijk vermeld dat wanneer de verpakking geopend is het product wegens hygiënische redenen niet geretourneerd kan worden. We begrijpen uiteraard dat het vervelend is dat de headphones niet aan je verwachtingen voldoet maar wij hebben je voor de aankoop geïnformeerd dat het product alleen ongeopend retour kan door dit bij het product zelf duidelijk te vermelden.

Als je een product functioneel wilt beoordelen, zul je het eens moeten gebruiken. Bij Megekko.nl moet je naar de verpakking kijken om die beoordeling te doen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Afijn, genoeg geklaagd.

Eindconclusie

• De Edifier W830BT is voor mij een totale miskoop.
  • Megekko.nl staat bij mij op de zwarte lijst. Niet-goed-geld-kwijt garantie.

Heb jij ook een Edifier W830BT (Zwart)?

Het hele Megekko deel hoort niet in deze review thuis, maar in een eigen showreview. Probeer het echter nog eens, heb zelf heel wat betere ervaringen met de megekko service. Daarnaast zijn ze wettelijk verplicht (wet koop op afstand) om het product binnen 14 dagen retour te nemen.

Mocht ook dat niet baten, dan kan het zijn dat het product plots kapot is (5 seconden in de magnetron moet voldoende zijn)
Ga je nou aanzetten tot fraude? 8)7
Ik deel je oordeel over de geluidskwaliteit. Ik heb de koptelefoon ook sinds enkele dagen en het geluid is echt matig.. een en al bass en bijna niks daar boven.
Ik weet niet wie aan de standaard geluidsweergave heeft gewerkt, maar die was waarschijnlijk 80+ of heeft een zeer slecht gehoor gehad want bijna al het hoog is weg. Dit komt echter niet doordat de koptelefoon het niet KAN weergeven, maar door de belabberde afstelling. Met een equalizer is het geluid echter wel goed te krijgen door vrijwel alles vanaf 2K licht omhoog te trekken (2k: +2db, 4k: +4db, 8k: +6db, 15k +8db). Het geluid is dan meer dan acceptabel.

Aangezien ik hem voor slechts 40 euro heb gekocht, ben ik toch gematigd tevreden. Hij zit lekker, gaat erg lang mee op de accu, bluetooth werkt goed en hij past op mijn toch wel grote hoofd :)
Ik begrijp niet waarom je Megekko reviewt onder dit product.
Als je dat hele stuk nu eens eruit knipt dan heb ik er nog wat aan.
Zeer dankbaar voor de reviews op tweakers over deze headphone, op youtube zag ik alleen maar video die vol lof spraken over deze koptelefoon, sublieme geluidsweergave etc.

Blij dat ik eerst nog even de tweakers gebruikers reviews heb bekeken, had deze bijna besteld uit china voor 60 euro.