Tweakers zegt: 8,5

Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 256GB Zwart

Specificaties 6,2" • 2960x1440 • 256GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 256GB Zwart Review

agittunc 4 juni 2018, 933 views Product gekocht

Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 256GB Zwart

Een goeie verbetering van de S8+. beetje als je S7 Edge over de S6 Edge. ligt per persoon of de upgrade waard is.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Design
  • fingerprint scanner

Minpunten

• BIXBY - weggooien
  • accuduur minder dan s8+

Heb jij een samsung galaxy s8+? ben je aan het twijfelen over de s9+? lees dan deze review en comparison.

Ik heb sinds kort een samsung galaxy s9+ gehaald. Ik wist voorhand al dat de s9+ niet veel zal veranderen in vergelijking met s8+. maar toch heb ik het gedaan.

Pros S9+ :

1. Bouwkwaliteit

Veel reviewers zullen hier niet over hebben. maar de S9+ is wat zwaarder dan de S8+. En als je het mij vraagt is het een goeie keuze geweest. het moment dat ik S9+ in handen had voelde ik het verschil meteen. Het materiaal (aluminium) is verbeterd en voelt ook "steviger" in de hand.

2. Design

Het design is vrijwel onveranderd als basis. maar er toch wat veranderingen die toch een verschil maken. (en in mijn mening ook beter.) beetje als S6 vs S7.
De S9+ is een beetje dikker. en wat zwaarder. de randen van de S9+ zijn nu wat "gevoeliger". en in mijn ervaring. veel beter in de hand dan de S8+. het voelt ten eerste meer premium(als dat je aanspreekt.) en je maneuver op de S9+ is veel "smoother".

Als ik de S8+ vasthou tegenover de S9+ voelt de S8+ heel awkward. zodra je de S9+ in handen heb zal je dat snel merken.

3. Fingerprintscanner

Ja, dit is ook iets wat veel verbeterd is. ik kan nu sinds de s7 edge de fingerprint sensor gebruiken. omdat je nu in ieder geval met 1 hand erbij kan. (ook weer design eigenlijk).

4. Dual-Sim

Dit is niet iets specifiek voor mezelf. maar voor mensen die graag prive / bedrijfs nummer willen. is dit zeker perfect! zeker een win-win. je zal dan misschien beter voor een 256GB versie moeten gaan.
__

Verder is niet veel te vertellen over verschillen behalve de dubbele camera. het is zeker een leuke keuze om het erop te doen. maar het is niet noodzakelijk voor mij om te vertellen.

er is ook 2 Cons die ik erbij wil zetten,

1. Accuduur

De S8+ blijft langer in leven dan de S9+ als het gaat om video's. of games. je zal 10-20% zeker minder accuduur in dat geval hebben. dat is wel een zekere achteruitgang. misschien is dat verholpen met een update.

2. BIXBY

Waarom is dit er nog? gooi het weg of geef de keuze om zelf de knop instellen voor een andere app. whatsapp bijvoorbeeld. of telefonie. dat zou de knop zeker waardevol maken. (camera misschien weer)?

__

Is het upgraden naar de S9+ waard?

Ja en nee. nee als je van accuduur houdt. ja als je ervaring met S8+ kwa bouwkwaliteit en design ook awkward vindt als mij.

Je kan het zien als S6 vs S7. ik vind zeer zeker dat S9+ overal een betere keuze is. en zal nooit een S8+ halen tegenover de S9+.

Als je van een S7 edge vandaan komt is ook een goeie keuze. Sinds met elke update de S7 edge trager wordt. en ook slechter. dan is de S9+ wel een goeie keuze sinds sommige mensen 2 jarige abbo's hebben en gewoon een nieuwe telefoon wilt na 2 jaar.

TIP : als je een s9+ wilt met een goeie deal. ik zou tele2 bekijken, je kan voor 52 euro 10GB 256 GB s9+ krijgen. of zelfs voor 60 euro onbeperkt! Ze hebben de prijs van 64gb vs 256gb hetzelfde gemaakt. dus ik zou zeker dit even bekijken.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 256GB Zwart?