Tweakers zegt: 8,5

Motorola Moto G6 Plus Blauw

Specificaties 5,9" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G6 Plus Blauw Review

Gooferd 4 juni 2018, laatste update op 4 juni 2018, 4.593 views Product gekocht

Motorola Moto G6 Plus Blauw

Budgetkoning

Pluspunten

• Goede batterijduur
  • Bijna kale Android Oreo
  • Goed scherm
  • Prima cameraprestaties in matig licht
  • Goede speakers
  • usb-c

Minpunten

• Ligt niet heel makkelijk in de hand

Heb dit toestel enkele dagen in gebruik en ben zeer tevreden.
Voor zo'n 250 euro heb je een snel en zuinig toestel met geen topprestaties of unieke features, maar ook met geen enkele gebreken.

Dit toestel scoort op het gebied van accuduur en kan met normaal gebruik zo'n 1.5 dag mee. Met de meegeleverde quick charger is hij dan weer binnen een uur volledig opgeladen.

Een klein nadeel is het feit dat het toestel een body heeft van glas, wat vrij kwetsbaar is. Het meegeleverde hoesje helpt, maar houdt het lange toestel een beetje glad.

De camera presteert goed, zelfs in kunstlicht of schemerlicht, maar je moet enig geduld hebben met opstarten.

Ook over het scherm ben ik te spreken. Deze heeft een oprechte kleurweergave en is onder alle omstandigheden goed af te lezen.

Daarnaast heeft het toestel met de processor (Snapdragon 630) een goed compromis bereikt op het gebied van snelheid en zuinigheid, en kom je ook qua werkgeheugen (4 GB) en intern geheugen helemaal niets te kort. Bovendien kan je het intern geheugen (64 GB) nog uitbreiden met een SD kaart en twee nano simkaarten gebruiken.

Tenslotte wil ik toevoegen dat de kleine vingerafdruk scanner goed werkt.

Kortom, een geweldig toestel voor de prijs. Het is wel nog afwachten hoe het Android update-beleid zal zijn de komende tijd.

Heb jij ook een Motorola Moto G6 Plus Blauw?

Bedankt voor de review! Hoe is de bluetooth van de G6 Plus? Ik kan nergens vinden of deze lossless audio streaming ondersteunt. Bluetooth in de G5 is een drama, werkt gewoon slecht met veel headsets, slechte audio en vaak robotstemmen.
Ik heb zelf ook een G6 Plus en dit werkt prima als ik hem koppel via Bluetooth aan mijn Samsung speaker.
Ik heb nergens last van als ik mijn bluetooth oortjes verbind met mijn g5
Kun je iets specifieker zijn over waarom het toestel niet makkelijk in de hand ligt?
Het toestel is natuurlijk aan de grote kant en vind deze ook een beetje glad, vanwege de achterkant en randen van glas. Maar is echt wel overkomelijk. Daarnaast wil ik ook toevoegen dat de lens behoorlijk wat uitsteekt, maar dat vormt tijdens het vasthouden of neerleggen niet echt een probleem. Verder is het voor de prijs een zeer compleet toestel en het was zoeken naar een minpunt.

[Reactie gewijzigd door Gooferd op 6 juni 2018 21:17]