Samsung RB31FERNDSA

Specificaties Kastmodel met vriezer (A+) - Bekijk alle specificaties

Samsung RB31FERNDSA Review

xtalkprogrammer 3 juni 2018, laatste update op 3 juni 2018, 262 views Product gekocht

Samsung RB31FERNDSA

Misschien hadden we gewoon pech deze keer. Feit is dat de koel-vriescombinatie 1 jaar na het verstrijken van de garantie spontaan onherstelbaar kapot is gegaan en de 10 jaar garantie op de compressor een leugen blijkt.

Pluspunten

• mooi design
  • praktische indeling

Minpunten

• lades moeilijk uitneembaar
  • lage kwaliteit compressor
  • zeer slechte service
  • niet de zuinigste

Energieverbruik Score: 3
De Samsung RB31FERNDSA koelvriescombinatie is verschrikkelijk. Terwijl je ervan uitgaat dat zo’n machine een levensduur van minimaal 10 jaar heeft, gaat een jaar buiten de garantie de compressor kapot. Geen probleem, denk je dan, want ik heb 10 jaar garantie op de compressor. Je gaat naar de Wehkamp-site en daar staat: neem contact op met Samsung. Dat doe je en Samsung komt langs, rekent 95 euro onderzoekskosten en dan wacht je af…
Uiteindelijk verklaart Samsung het apparaat onherstelbaar en doet je een aanbod. Na wat heen en weer bellen blijkt dit de standaardbenadering te zijn: apparaten met een kapotte compressor worden nagenoeg altijd onherstelbaar verklaard waarna aangeboden wordt het apparaat om te ruilen. Dat moet dan wel onder bijbetaling van een bedrag gebeuren, want volgens Samsung is het apparaat na drie jaar nagenoeg helemaal afgeschreven. Het totale te betalen bedrag was uiteindelijk hoger dan het aankoopbedrag! Daar konden we natuurlijk niet mee akkoord gaan! Antwoord van Samsung: dat begrijpen we, neemt u dan even contact op met Wehkamp voor een andere oplossing.
Dus nemen wij weer contact op met Wehkamp. “Ja meneer, natuurlijk, we begrijpen u helemaal en kijken graag of er een andere oplossing mogelijk is. Wilt u dan wel even onderzoekskosten betalen, want er moet een monteur komen kijken. Nee, ik kan u niet vertellen hoeveel, maar die kosten zijn wel aanzienlijk, vanwege voorrijkosten, arbeidsloon, u kent dat wel.” Dat hebben we natuurlijk maar niet gedaan.
Conclusie: Samsung’s garantie van 10 jaar op de compressor is een grove leugen. Koop geen Samsung-machine met extra garantie op de compressor, want die garantie krijgt u niet. De beste oplossing: de Samsung RB31FERNDSA koelvriescombinatie de deur uit en vervangen door een goeie degelijke Bosch of Siemens. Byebye Samsung!

Heb jij ook een Samsung RB31FERNDSA?

Bekend verhaal bij Samsung, hadden dit met de wasmachine ook.
Garantie afhandeling en coulance lijkt hen vreemd 3 a 4 jaar is genoeg en dan graag nieuwe kopen.

Voor mij dus ook geen Samsung meer qua witgoed.

Hoewel was t niet Samsung die zei 2 jaar firmware upgrades voor mobiele telefoons is genoeg?

Hoop dat de Samsung slaapkamer tv langer mee gaat.