Steelseries Apex 350 (Qwerty US)

Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Steelseries Apex 350 (Qwerty US) Review

Ray1280 3 juni 2018, laatste update op 3 juni 2018, 121 views Product gekocht

Steelseries Apex 350 (Qwerty US)

Een modern en fraai ontworpen membraan toetsenbord van bovengemiddelde kwaliteit met heel veel pluspunten, en maar een paar kleine minpuntjes.

Pluspunten

• Strak, mooi en modern design
  • Veel extra functietoetsen waaronder multimedia en RGB snelkoppelingen
  • Overzichtelijke software met veel aanpassingsmogelijkheden
  • Gevlochten kabels
  • Ingebouwde polssteun
  • Stil
  • Vol spectrum RGB kleuren
  • Prettig aanvoelende coating op toetsen

Minpunten

• M en MX toetsen alleen als macro's bruikbaar
  • Bouwkwaliteit had iets steviger gemogen
  • Toetsen hebben een stevige aanslag nodig om te registreren

Ik heb de Steelseries Apex 350 nu al een tijdje en ik ben over het algemeen heel erg tevreden over dit toetsenbord. Voordat ik de 350 kocht had ik eerst de 300 besteld, maar omdat deze alleen wit licht had en net iets te weinig programmeerbare toetsen voldeed deze niet aan mijn eisen.

De Apex 350 is een kwalitatief membraan toetsenbord dat er dankzij de vormgeving en RGB led verlichting niet alleen mooi, strak en modern uitziet maar dankzij de coating en stille toetsen ook erg lekker typt. Daarnaast zijn er naast twee ingebouwde USB poorten handige sneltoetsen voor multimedia, marco's en LED instellingen beschikbaar. Het Steelseries logo en alle toetsen zijn verlicht, er is echter geen backlight. Zeker geen ramp, want de toetsen zelf zijn fel genoeg en kunnen ook in gradatie aangepast worden via de software.

De enige kleine minpuntjes aan dit toetsenbord zijn 1) het design had iets steviger gemogen (het toetsenbord buigt licht door in het midden), 2) je moet de toetsen stevig aanslaan om een registratie te krijgen en 3) de extra functietoetsen zijn alleen bruikbaar als programmeerbare macro's en worden niet als "standaard extra toetsen" gezien.

Al met al een aangenaam stukje hardware dat ik iedere gamer of liefhebber van modern design en LED verlichting aan kan raden. Niet te vergelijken met mechanische toetsenborden, maar qua mogelijkheden en functionaliteit absoluut vrijwel ieder ander membraan toetsenbord de baas.

Heb jij ook een Steelseries Apex 350 (Qwerty US)?