Specificaties 73GB HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

WD Raptor WD740GD, 73GB Review

KeeZ 19 april 2005, 232 views

WD Raptor WD740GD, 73GB

Pluspunten

• Snelheid, Garantie

Minpunten

• Warmte ontwikkeling en geluid

Ik maak gebruik van de Raptor's in een Raid 0 opstelling, waarin ik in mijn werkzaamheden enorme positieve invloed zie van deze harde schijven. Het veelvuldig gebruik maken van videobewerking en 3d werk eist het nodige werk van deze schijven. De snelheid is overweldigend, als je van een standaard configuratie naar de raid opstelling gaat. Ik heb de schijf ook getest in een single environment; daar is het ook zeer zeker te merken (vooral bij hogere doorgangssnelheden)

De garantie mag niet vergeten worden, WD geeft standaard 3 jaar fabrieksgarantie op deze schijen, dit doet natuurlijk alleen maar goed. Afhandeling van WD is prima voor zover ik dat uit mijn geschiedenis kan heugen. Enige nadeel wat ik me kan bedenken is het behoorlijke geluid en warmte wat de configuratie opwekt; maar dit lag niet boven mijn verwachting. Uiteraard is dit niet echt wenselijk in een home theather systeem of in een huiskamer omgeving, maar daar is het mij ook niet om te doen geweest

Heb jij ook een WD Raptor WD740GD, 73GB?