Asus N7800 GT DUAL/2DHTV Review

AlterEgoo 3 januari 2006, 1.444 views

Asus N7800 GT DUAL/2DHTV

Pluspunten

• goede koeling
  • erg stil
  • mogelijkheid voor externe voeding
  • mogelijkheid tot bijplaatsen van nog een exemplaar

Minpunten

• prijzige kaart
  • beperkt leverbaar

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Sorry, dirt is geen review met mooie cijfertjes en oc+waarden. Ik moet de kaart nog tot het randje testen, maar mijn eerste ervaringen zijn positief. Initieel wilde ik een 7800GTX in SLI plaatsen, maar de kans om deze kaart te bemachtigen (en de lagere prijs) hebben mij over de streep gehaald. En later kan ik het aatal GPU´s altijd nog uitbreiden naar 4 door er nog een exemplaar bij te plaatsen :)

Opvallend is de mogelijkheid voor de externe voeding van de kaart. Erg handig als je W-output van je PSU wat aan de lage kant is. (De dual G7GL vreet 80W) Anders volstaat de interne voedingsmogelijkheid. (Wat weer mooier oogt en handiger is bij het aan/uit zetten van het complete systeem)
Bijgeleverd zijn proggies voor het uppen van de kaart. Tot ongeveer het niveau van de GLX. Wel vervalt dan de garantie, maar ik geloof niet dat hier daar iemand moeilijk over doet.
Eveneens bijgeleverd is COD2 en die loopt als een speer. Alle opties op hoog en fijn raggen met die bak.
Het geluidsniveau van de kast blijft angstvallend stil. (Zit ie er nog wel in?) M.a.w. met de koeling zit het wel goed. Stabiel op 40-48'.
Of er veel prestatie-winst zit tussen deze oplossing en een GL in SLI opstelling... Daar ga ik nog even achter aan.

Voorlopige conclusie:
Ondanks de bijstelling in mijn systeemvereisden, ben ik zeer tevreden en heb hoge verwachtingen ook in de toekomst goed mee te kunnen komen.

• Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
  • AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2,2GHz, 2x512KB, Boxed)
  • 2x 512MB PC4000 DDR ,CL2 (Kingston, KHX4000/512)
  • Western Digital Raptor WD740GD 73GB
  • 2x Hitachi Deskstar T7K250 250GB
  • NEC ND-4550 (zwart)
  • Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms)
  • Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus N7800 GT DUAL/2DHTV?

ik had voor zo'n kaart wel een uitgebreidere survey verwacht :( Ik heb ook nog nooit gehoord van een GLX en een GL....
maar das mijn mening

*EDIT* lezen is lastig voor mij, hopelijk ga je hem snel uitbreiden :)
Hmm, ligt het aan mij of zie ik totaal geen cijfertjes + oc-waarden, behalve dan die van de temperatuur?

En je zegt dat je er later nog zo'n kaartje bij kunt zetten om 4 GPU's te hebben, maar heb je wel eens gedacht aan de beperkte oplage van maar 2000 stuks? Je moet er vrij snel bij zijn om nog eentje te bemachtigen lijkt mij.
Hey jammer waarom nou geen benchmark met 3d mark of zoiets.

Als je hem heb getest ga je dat dan nog wel doen ?

En wat doet hij qua warmte bij Battlefield of Call of Duty2 ?
Of heb je dat ook nog niet kunnen testen ?
Waarom maak je een survey als je nog geen tests heb gedraaid? |:( Doe dat eerst, herschrijf het gedeelte wat je nu hebt, want die Gl's rijzen de pan uit.
waar blijft de 3dmark05 score? :P