Tweakers zegt: 8,5

Sony WH-1000XM2 (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WH-1000XM2 (Zwart) Review

JustVodka 30 mei 2018, laatste update op 30 mei 2018, 317 views Product gekregen

Sony WH-1000XM2 (Zwart)

Aardig geluid, goede noise canceling, erg plastic achtig en kan niet vanaf koptelefoon schakelen naar andere bluetooth apparaat. Geen 300 euro waard.

Pluspunten

• Goede noise canceling
  • werkt ook bedraad in vliegtuig

Minpunten

• bluetooth pairing met verschillende apparaten
  • plastic
  • iets teveel bas
  • dunne nep lederen oorkussens
  • prijs

Ik heb deze koptelefoon gekregen bij de pre-order van mijn Sony Xperia XZ2 Compact.
Het is maar goed dat ik deze gekregen heb, want 300+ euro zou ik er niet voorover hebben.

Geluids kwaliteit is aardig.
Verschil in geluidkwaliteit tussen LDAC en SBC is redelijk goed te merken, maar bij een LDAC koppeling kan je de meeste geluids instellingen in de Sony Headphone app niet meer gebruiken. Voor een geluids purist zou je zeggen dat is toch prima? Nee, want ik vind het geluid van de kopetelefoon duidelijk teveel bas bevatten en te weinig hoge tonen.

Noise Canceling is prima, kan zich meten met Bose.
Ambient mode waarbij omgevingsgeluiden of alleen stemmen versterkt weergegeven worden vind ik ook een prima toevoeging.

Bouwkwaliteit vind ik veel te plastic. Ik vraag me ook af hoelang de dunne nep lederen heel blijven.

Ik heb het ook niet voor elkaar gekregen om de volume controls en next/prev gestures van de koptelefoon met een MacBook Pro aan de praat te krijgen.
Apt-x werkt overigens wel na een setting op de commandline in MacOs aan te passen.

Grootste nadeel vind ik de bluetooth pairing. Je kan de koptelefoon met meerdere devices pairen.
MAAR! stel je hebt je koptelefoon in het verleden gepaired met je telefoon maar nu luister je naar je laptop. Wanneer je weer naar je telefoon wilt koppelen moet je de bluetooth van je laptop uitschakelen of laptop uitschakelen.
Je kan dus niet op je koptelefoon zelf naar een ander bluetooth schakelen.

Heb jij ook een Sony WH-1000XM2 (Zwart)?