Specificaties 640GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Passport Essential 640GB Zwart Review

pk_melee337 9 maart 2010, laatste update op 9 maart 2010, 532 views

WD My Passport Essential 640GB Zwart

Pluspunten

• Snelle overdracht, weinig geluid, klein.

Minpunten

• WD SmartWare

Mobiliteit Score: 5
Hallo Allemaal.

Tegen de review van Localh0st kan ik natuurlijk niet op.
en daar wil ik ook helemaal niks aan verbeteren.

Ik heb de Western Digital My Passport Essential II WDBAAA6400ABK 640GB vorige week gekocht, en tot nu toe bevalt hij me heel goed. Hij maakt erg weinig geluid, de snelheid van het overzetten van bestanden is ook behoorlijk snel, en hij is lekker klein!

Wel las ik dat sommige mensen het een nadeel vinden dat hij een micro usb aansluiting heeft. Ik kan er mee leven. (tot nu toe heeft dat nog geen problemen opgeleverd)

Wat ik als groot nadeel ondervond is dat er bij aankoop al een programma (729MB) op de schijf staat. WD SmartWare. Dit is een programma waarmee je kan back-uppen. (was voor mij sowieso al niet nodig). En dan nu het probleem: Dit programma maakt elke keer als je je schijf inplugt een Drive aan, en speelt die automatisch af. Ik heb even zitten zoeken, en kwam er achter dat Western Digital met een oplossing voor dit probleem is gekomen, omdat ik blijkbaar niet de enige was. Al wil of heb jij deze externe harde schijf dus gekocht, en jij vind het ook vreselijk irritant, ga dan naar http://www.wdc.com/wdprod...mily=wdsmartwareutilities en volg de 2 stappen. Het programma blijft jammer genoeg nog wel op je schijf staan, maar hij maakt in ieder geval geen nieuwe drive meer aan, en van dat automatisch afspelen ben je dan dus ook af.

Mvg,
Pk_melee337

Heb jij ook een WD My Passport Essential 640GB Zwart?

goede review met name je link om die 'troep' te deactiveren.
Is een format van de schijf niet mogelijk dan? Dan ben je er toch gelijk van af...
Inderdaad, gewoon formateren en je bent die, voor veel mensen ongewilde, troep kwijt.
nee, formateren werkt niet. tenminste, met windows niet.
windows ziet een harde schijf en cdrom-speler. Verder niets. Het formateren van het 'harde schijfgedeelte' doet niet deze virtuele cdrom-speler/drive verdwijnen.