Fractal Design Define R6 Blackout

Specificaties Tower • 8 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Fractal Design Define R6 Blackout Review

tomreeven 27 mei 2018, 708 views Product gekocht

Fractal Design Define R6 Blackout

Gekocht voor m'n eerste serieuze build en ik ben helemaal in m'n nopjes. Ik zocht een strak vormgegeven case met genoeg opties voor AIO's en fans. Ook wilde ik een PSU cover en TG. De Define R6 heeft hiermee al mijn wensen vervuld.

Pluspunten

• Veel configuratiemogelijkheden
  • Ruimte genoeg voor uitbreiding
  • Niet over-the-top game design maar gewoon strak
  • TG zonder zichtbare schroeven
  • Deur kan eventueel beide kanten open

Minpunten

• Stof filter voorkant creert veel geluid bij hoge fan speeds
  • Stoffilter ontwerp bovenkant wat saai/lelijk

Strakke case, veel mogelijkheden en goeie bouwkwaliteit. Toen ik de reviews van deze case zag werd ik al enthousiast en in het echt stelt hij zeker niet teleur. Inbouwen verliep soepel maar duurde wel lang. Alles moest natuurlijk precies anders, maar het is fijn dat je zoveel configuratie opties hebt. Kabel management is goed, tot nu toe nog geen clearance issues tegengekomen en de meegaleverde fan hub werkt top.

Zoals genoemd creeert de stoffilter aan de voorkant veel geluid wanneer er veel lucht door wordt gezogen. Deze kan er uit maar nu komt er dus wel stof in de case.

I/O is voldoende, geen USB-C maar je kan los een andere I/O kopen waar er wel eentje in zit. kwaliteit van USB-ingangen is ook netjes. Kwaliteit van frontpanel is goed. Gewoon zeer degelijk gebouwd.

Dit is een echte aanrader en ik wens iedereen veel plezier die besluit deze case te kopen.

Heb jij ook een Fractal Design Define R6 Blackout?

low noise fans is de oplossing, die schakelen al bij veel lagere toeren in. Heb hier enkele Cooltek Silentfans gemonteerd, wil niet meer anders. Normaal altijd noctua, maar die schakelde niet bij nog lager toerental al in. Deze wel en houdt de flow prima in mn kast. Tja die filters heb ik zelf verwijderd, haal er gewoon de perslucht doorheen.
Ik gebruik nu de meegeleverde fans van de Enermax TR4 liqtech 240. Zijn inderdaad high pressure fans, maar dat wil ik er wel inhouden ivm hitte cpu. Het stoffilter eruit halen scheelde al de helft qua geluid en leek zelfs een paar graden te schelen(maar niet getest). Dus inderdaad de perslucht er af en toe doorheen en dan moet het wel goedkomen.
De meegeleverde fans van Fractal zijn trouwens verrassend stil...