D-Link DIR-882 - AC2600 MU-MIMO Router

Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-882 - AC2600 MU-MIMO Router Review

ivoraedts 25 mei 2018, 569 views Product gekocht

D-Link DIR-882 - AC2600 MU-MIMO Router

Bereik en prestatie op 2,4Mhz valt tegen. Lijkt niet te combineren met KPN ITV. 5 Mhz prestatie is goed (max speed gezien 100Mbit abonnement).

Pluspunten

• 5 Ghz Performance is goed
  • Redelijk wat mogelijkheden (VPN Server en prioriteiten per device), die ik overigens niet getest heb
  • Goedkoop vergeleken met routers met vergelijkbare specs

Minpunten

• Bereik valt me tegen
  • 2,4Ghz Performance valt me tegen
  • bedraad IPTV krijg ik niet goed via deze router

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Vandaag (25-5) heb ik deze router uitgeprobeerd.

Ik heb glasvezel via KPN met een Experiabox router, waar ik niet tevreden ben, dus ik heb geprobeerd om deze te vervangen. Omdat dit wegens klote KPN instellingen niet lukte, heb ik de WIFI van de Experiabox uitgezet en heb ik de D-Link DIR-882 aangesloten op een van de LAN poorten, wat op zich prima werkt.

Via een LAN kabel naar een laptop is de router te configureren via een wizard. Ik heb ook de App geprobeerd, maar die bevat precies dezelfde wizard. Helaas werkte mijn IP TV nauwelijks meer, ondanks dat ik verschillende instellingen geprobeerd heb. Ook moet je bij elke wijziging 30 seconden wachten, wat natuurlijk alleen tijdens de configuratieperiode irritant is. Verder viel ook het bereik me tegen, die ik op 2,4Ghz getest heb. Zowel mijn oorspronkelijke Experiabox V10 als de Ubiquiti Amplifi hebben een beter bereik. (via laptop met NetSpot getest). Ook de performance (via speedtest) viel tegen. Op 5 Ghz was ie wel snel, maar dan is mijn 100Mbit abonnement de beperking waar ik tegenaan loop.

Ik wilde VPN Server gaan gebruiken, maar daarvoor had ik al besloten dat ik deze router niet meer wil wegens slecht bereik en matige 2,4Ghz prestaties.

Heb jij ook een D-Link DIR-882 - AC2600 MU-MIMO Router?

ik heb mijn iptv netwerkkabels in poort 3 en 4 zitten van mijn v8 modem in poort 1 gaat de netwerkkabel naar mijn DIR882. bij mij functioneert dat prima