1 review

Audio-Technica ATH-ANC70 (Zwart)

€ 90,15
Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Audio-Technica ATH-ANC70 (Zwart) Review

Siebz0r 25 mei 2018, 382 views Product gekocht

Audio-Technica ATH-ANC70 (Zwart)

Prima headset voor de prijs, verwacht alleen niet dat deze jaren mee gaat.

Pluspunten

• Prima geluid (mits noice cancelling aan staat)
  • Active noice cancelling
  • Opvouwbaar

Minpunten

• Niet geschikt voor 'intensief' gebruik
  • Korte snoer
  • Batterijen nodig voor noice cancelling
  • Zacht geluid wanneer noice cancelling uit staat
  • Vervelend hard geluid wanneer de batterij leeg is

Pakweg 2 jaar geleden gekocht voor op het werk en daar ook in gebruik genomen. Nagenoeg iedere doordeweekse dag gebruikt en tot op heden veel plezier van gehad.

Ik wilde een headset met active noice cancelling en deze was daarin een wat goedkopere in vergelijking met andere headsets. De noice cancelling doet zijn werk redelijk goed maar het is niet geweldig, het voldoet.
Het geluid is naar mijn idee prima, maar ik ben hierin ook de moeilijkste niet. Het klinkt allemaal wel zoals het hoort, geen rare blikkerige geluiden of echo's o.i.d.
Wat wel opvalt is dat het geluid nogal zacht is wanneer de active noice cancelling uit staat. De noice cancelling aanzetten is daarmee eigelijk wel een must, of je moet het geluid harder zetten.
De noice cancelling heeft ook een aaa batterij nodig om te kunnen functioneren, achteraf gezien had ik liever dat dit via usb zou gaan want batterijen vind ik niet zo geweldig. Ik heb hiervoor dan ook 2 oplaadbare batterijen gekocht en die wissel ik dan af, werkt prima maar dan moet ik er wel aan denken om ze op te laden. ;)
Iets wat niet went aan deze headset is dat wanneer de batterij leeg is er een hard hoog storing-achtig geluid uit de speakers komt knallen. Iedere keer is dit weer schrikken, een ander soort signaal heeft mijn voorkeur. (Ik heb ook een goedkoop bluetooth oortje voor in de auto en die piept netjes voordat deze leeg is.)

De snoer die bijgeleverd wordt is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Deze is simpel, kort en voelt fragiel en goedkoop aan. Wel heeft deze al een aantal snukken overleeft wanneer ik met mijn bureaustoel naar achter reed zonder de headset af te zetten.

De headset zit over het algemeen wel prima, bij het langer ophouden (~7 uur) van deze headset ga ik het wel voelen op mijn hoofd. De headset blijft wel prima zitten en glijdt niet af.

Helaas gaat deze headset wel met pensioen binnenkort gezien het foam van de oorschelpen naar buiten komt. Het 'vel' wat over deze foam zit komt naar mijn idee wel snel los. Na nog geen 1,5 jaar kwam het eerste stukje foam tevoorschijn en dit heb ik toen gerepareerd met wat secondelijm. Echter nu is de andere schelp aan de beurt en dit is naar mijn idee onbegonnen werk, jammer.

[img]R0ZkdTBq[/img][img]viqC13tG[/img]

De headset is wel 'opvouwbaar', de ene schelp draait naar binnen en beide schelpen kunnen dan plat naast elkaar liggen. Zo past deze ook prima in de bijgeleverde case. Handig om zo te vervoeren.

Heb jij ook een Audio-Technica ATH-ANC70 (Zwart)?

brrr noise cancelling dat aan moet staan. zelfde als Dolby B gebruiken op een professionele bandrecorder met 35-180 band.