Amplifi High Density WiFi Router

Specificaties WiFi-ac • 5-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Amplifi High Density WiFi Router Review

ivoraedts 25 mei 2018, 772 views Product gekocht

Amplifi High Density WiFi Router

Mooi, snel en eenvoudig werkend te krijgen via een app. Helaas zonder VPN server en NAS functionaliteit, wat gezien de hardware goed gekund had. Een sterker signaal zou ook fijn zijn. Maar vooral een juweeltje voor in de huiskamer.

Pluspunten

• Mooi
  • Snel
  • Eenvoudig te installeren via app

Minpunten

• Geen VPN functionaliteit
  • Geen NAS functionaliteit
  • Signaal had sterker gekund

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Omdat ik niet altijd tevreden was over mijn Experia Box, die ik van KPN had gekregen, wilde ik een nieuwe router of een access point hebben, zodat ik een betere verbinding heb. Voorheen duurde het verbinding maken met laptops nog wel eens wat te lang.

Het configureren ging snel. Ik snap de klachten van het 'verplicht Java moeten installeren op een PC', echter werkt de app prima, dus heb ik de installatie via mijn mobiele telefoon gedaan.

De ExperiaBox vervangen bij KPN, is helaas bijna onmogelijk, dus ik heb de WIFI van die box uitgezet en ik heb de Ubiquiti Amplifi bij het TV kaste gezet. Geen probleem omdat het prachtig uitziet en het dichterbij de laptops is. Als ik echter de signaal sterkte met de ExperiaBox vergelijk, viel het me een beetje tegen. Zeker omdat ie dichterbij de laptops staat.
Vervolgens heb ik toch nog even een andere router geprobeerd, de D-Link DIR 882, die volgens sommige tests velen malen beter zou moeten zijn. Echter lukt het doorlussen van het TV signaal me niet ondanks diverse pogingen. Ook was de 2,4 GHz een heel stuk minder dan die van de Amplifi, dus de Amplifi mag blijven. Mocht ik ooit in huis op andere plekken ook betere performance willen, dan schaf ik waarschijnlijk een tweede basis station aan. (ipv de meshpoints die ervoor bedoeld zijn) Maar voorlopig vind ik dat niet belangrijk genoeg. Dit apparaat kun je namelijk ook gebruiken om een bestaand WIFI signaal te versterken. (als meshpoint dus)

Ik vind het echter wel echt jammer dat er geen VPN en NAS functionaliteit in zit. Dat had makkelijk gekund, gezien de hardware en de USB poort.

Heb jij ook een Amplifi High Density WiFi Router?