MIFA A1 Zwart Review

Techrvw 31 mei 2018, laatste update op 31 mei 2018, 514 views Product gekocht

MIFA A1 Zwart

Een speaker die klein is in formaat, maar toch wel groot in zijn kunnen. De Mifa A1 kan je in een regenbui laten staan, heeft een goede geluidskwaliteit, een enorme accuduur en een zeer handzaam design en formaat. Erg prettig om met de Mifa A1 de zomer tegemoet te gaan!

Pluspunten

• Geluidskwalietit
  • Batterijduur
  • Design
  • Features

Minpunten

• Geluidskwaliteit bij 70% of hoger volume

Muziekweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 4
De warme dagen komen er weer aan en dan trekken we massaal naar de parken en stranden toe. Inplaats van je smartphone te gebruiken als speaker, kan je veel beter de Mifa A1 gebruiken! Deze speaker kan je zeer goed gebruiken op zulke dagen.

Introductie & Specificaties

Ik vind het heerlijk om muziek op te hebben als ik op het strand lig of in het park ben. Hiervoor moet je echter wel een goede speaker hebben. We hebben al een review over de Mifa F10 gemaakt of de JKR KR1000, maar hier is wederom een kleine speaker voor de zomer, de Mifa A1!

Specificaties:
  • Microphone: Yes
  • Size (W x D x H): 3.3 x 1.8 x 3.4 in / 85 x 46 x 86 mm
  • Weight: 175g

Unboxing

De doos is zwart met geef wat een mooi contrast geeft. Op de voorkant zien we groot "Let's Enjoy!" staan. Als eerst zien we de speaker in een plastic zakje zitten, daaronder vinden we de handleiding, een AUX kabel, een Micro-USB kabel en een snoertje om hem aan je sleutelbos bijvoorbeeld vast te maken.

[img]JOVpa1qS[/img][img]0ZwGKiLk[/img][img]MbGbKvaE[/img][img]tZxnapK9[/img][img]fSX9iVj1[/img]

Hardware & Design

De vierkante Mifa A1 ziet er, al zeg ik het zelf, erg goed uit. Hij is zeer gemakkelijk vast te houden en is ook nog een waterdicht, net zoals de Mifa F10. De knoppen zijn compleet waterdicht en de Micro-USB poort kan je afsluiten met een klepje waar ook de AUX en Micro-SD poort zitten.

[img]ih5RmkOQ[/img][img]ASDIT3kN[/img][img]9TauEM60[/img]

Aan de onderkant zijn twee anti slip "voetjes" zodat de speaker niet valt.

Hoe connect je de Mifa A1?

Het maken van de connectie is erg simpel. Je zet de Mifa A1 aan door de middelste knop 2 á 3 seconden ingedrukt te houden. Zodra je het het geluidje hoort dat hij aan is, ga je naar de Bluetooth settings van je telefoon en kan je, als het goed is, de "Mifa_A1" vinden. Door erop te klikken maak je connectie en kan je beginnen met luisteren. Super gemakkelijk.

Toch liever zelf de handleiding lezen? KLIK!
Verbinden met computer
Je kan de Mifa A1 ook verbinden met de computer via de AUX kabel. Deze plug je in aan de achterkant en in de computer. Nu moet je van modus switchen door middelste knop twee keer in te drukken. Wat de modus zijn, is later te lezen.

Als je de juiste modus gekozen hebt, kan je beginnen met het luisteren van muziek via de Mifa A1.

Features

Een speaker is tegenwoordig niet meer genoeg als hij alleen muziek speelt. Hier zijn een aantal features van de Mifa A1.

[img]7xVQwbzG[/img]
Power On/Off
Er zitten 3 knoppen op de Mifa A1. Als je de speaker aan wilt zetten, druk je op de middelste knop voor 2 á 3 seconden. Wil je de speaker weer uit zetten? Herhaal de actie en de speaker gaat weer uit.
Muziek Control
De andere twee knoppen zijn de + en - knoppen. Als je deze éénmalig indrukt, verhoog of verlaag je het volume van de speaker.
Als je de - knop langer ingedrukt houdt, ga je naar het begin van het liedje. Als je de - knop ingedrukt houdt aan het begin van een liedje, ga je naar het vorige nummer.
Als je de + langer ingedrukt houdt, ga je naar het volgende nummer.
AUX Connection/Micro-SD Slot
Op de Mifa A1 zijn er ook nog andere manieren om muziek af te spelen dan Bluetooth. zo heb je bijvoorbeeld de AUX optie. Als je de speaker aanzet, staat deze standaard op de Bluetooth mode. Als je de middelste knop twee keer indrukt, switch je van modus. Dit is de volgorde van de verschillende modus:
  • Bluetooth
  • Micro-SD
  • AUX
Als je connect via AUX, switch je gewoon van modus. Toch liever van de SD kaart? Switch weer van modus en je kan weer beginnen met afspelen.

[img]qAE4rQcM[/img]
IP Rating
Met de IP rating van X6 is de Mifa A1 beschermd tegen een regenval. Hij is niet volledig waterdicht, maar een regenbui kan de Mifa A1 zeker hebben.
Stereo Mode
Met de Mifa A1 is het mogelijk om de speaker in stereo mode te zetten. Dat betekent dat twee speaker hetzelfde nummer, tegelijk afspelen. Om de speaker in stereo mode te zetten, moet je de volume + en de volume - ongeveer 2 seconden ingedrukt houden. Hierdoor forceer je de speaker in pair mode en maakt hij de connectie met de andere speaker

Geluidskwaliteit

Ik ben echt onder de indruk. Ik had eerlijk gezegd niet veel verwachtingen van de Mifa A1, maar de speaker heeft mer zeer positief verrast. Zelf gebruik ik de speaker nu een aantal weken en ik wil eigenlijk niks anders meer. Het formaat is goed, het volume kan hard genoeg, de kwaliteit van het geluid is goed, zeker voor zo een klein apparaat.

Het geluid wordt wel wat korrelig als het volume naar max gaat, maar dat vind ik acceptabel. Als je op 50% tot 70% luistert, heb je scherp geluid waar je prettig naar kunt luisteren. Dit wordt mijn speaker deze zomer!

Batterijduur

Mifa heeft een 1200 mAh batterij in de A1 gestopt, wat gelijk is aan de Mifa F10. De batterij van de Mifa A1 werkt toch iets beter. Waar de Mifa F10 ongeveer 10 uur op één lading kan doen, houdt de Mifa A1 het ongeveer 11 tot 12 uur vol. Wat ik zelf echt een geweldige prestatie vind voor zo een kleine speaker. Ik ben dan ook zeer tevreden over de batterij.

Het opladen duurt wel iets langer, ongeveer 3 tot 3,5 uur. Zelfs vind ik het nog acceptabel voor een speelduur van ongeveer 11 tot 12 uur.

Met de batterijduur van de Mifa A1, het goede geluid wat eruit komt, het volume wat best hard kan is dit zeker een goede speaker. Hij is gemakkelijk mee te nemen en ook gemakkelijk te bedienen. Je kan hem daarnaast ook gebruiken als computer speaker, wat een leuke extra feature is. Gezien de prijs en de kwaliteit die je krijgt, is dit bijna een "no-brainer" voor de zomer.

Heb jij ook een MIFA A1 Zwart?