Philips 50PUS7303 Zilver

Specificaties 50" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 50PUS7303 Zilver Review

aard01 20 mei 2018, laatste update op 15 juni 2018, 5.500 views Product gekocht

Philips 50PUS7303 Zilver

Erg mooie TV voorzien van AmbiLight (3-zijdig). Veel moderne mogelijkheden via de Android TV-app.

Pluspunten

• Veel smart TV mogelijkheden
  • Mooi design
  • AB met microfoon en toetsenbord

Minpunten

• Wat langzamer met zappen, zie omschrijving

Ik had een Philips TV met Ambilight die naar de slaapkamer is verhuisd en wilde dan ook opnieuw een Ambilight TV voor in de woonkamer. Ik vind dat Amblilight een mooie televisie beleving geeft, vooral wanneer de TV zoals bij mij tegen de wand is bevestigd. Philips heeft een 50 euro cashback actie waardoor de keuze tussen een TV uit de 6000 serie en de 7000 serie een stuk eenvoudiger te maken is.

De TV is voorzien van alle moderne snufjes die eenvoudig bedienbaar zijn. Er zit een grote Netflix knop op de AB, Youtube, Uitzending gemist, etc. zit er uiteraard allemaal op. Chromecast is mooi geïntegreerd, hij schakelt automatisch naar Chromecast als er van een extern apparaat naar gecast wordt. Ook zit er een knop op waarmee je ten allen tijde naar TV kijken kunt gaan, makkelijk als je verdwaald bent in de vele mogelijkheden.

Er is een spraak knop met een microfoon in de AB verwerkt. Dit werkt erg goed en scheelt veel typewerk. Er zit voor het typen een toetsenbord aan de achterzijde van de AB (via bluetooth connected). Jammer dat de voorkant van de AB nog via infrarood werkt en niet via Wifi of Bluetooth. Er zit dan wel weer een sterke infrarood zender in de AB zodat je niet erg goed hoeft te richten en het niet een probleem is.

Opnemen kan met een USB stick of SSD van minimaal 256GB via een USB2.0 poort of een USB3.0 poort. Met een kleinere USB kan alleen een TV uitzending gepauzeerd worden. Ik heb hierdoor wel een grotere USB stick moeten aanschaffen dan die ik nog had liggen (64GB).

Over het geluid van de TV kan ik niet oordelen. Ik heb een Sonos playbar eraan gekoppeld via de optical link (SPDIF/Toslink) aansluiting en hiervoor de TV luidsprekers uitgeschakeld. Ik krijg nu een melding op de TV dat de TV luidsprekers zijn uitgeschakeld (doh) zodra ik het volume aanpas. De Sonos reageert op het infrarood signaal van de AB. Ik heb gelezen dat dit een specifiek fenomeen is van alle Philips TV, tijd dat Philips er wat aan doet.
Update 1 juni 2018: Philips heeft een update verspreid waardoor er geen melding voorbijkomt. Mooi zo!

Enige nadeel is dat het bij het zappen wat lang duurt voordat je beeld krijgt. Je ziet echter wel snel bij het zappen wat er uitgezonden wordt (zender informatie) en kan dan snel doorzappen voordat je beeld krijgt. Even wennen.

De rand is overigens niet echt zilver maar een gedistingeerd donker zilver.

En o ja, de beeldkwaliteit: geen idee, voor mij een prima beeld, helder en scherp.

Heb jij ook een Philips 50PUS7303 Zilver?

hoi ik heb sinds 3 weken de 55pus6561 , een en a ellende, nieuw moederbord gehad, na een week valt de hele tv uit . BCC gebeld philips ce repair die pas na één week kon komen, heb ik besloten af te zioen van de 6561 en direct te ruilen met bijbetaling naar de 7305/12, heb ik hier goed aangedaan, overigens is de 6561 niet meer verkrijgbaar ? ik heb geprobeerd te vergelijken maar dat lukt niet, ga ik erop vooruit ? meer mogelijkhden, de 6561 is 100Hrz de 7305 60 Hrz, maar dat schijn t niet zo veel te zeggen in tv land, games gaan toch automatisch naar 4 k 60 hertz. ioemand die me even een warme hand reikt, en mij wat wijzer maakt, leuk iig dat ik tegen de afstanfbediening ken kletsen :-) ...ik zie wel prijsverschillen van Ca 140 euro, maar dat zal altijd wel zo blijven neem ik aan... de 6561 hd ik overigens in de outlet bij BCC, dus NOOIT meer een outlet.. vervangen een nieuw mobo, na afkevering bleek waarom die in de outlet was, bij de omschrijving stond "alleen doos opengeweest" niet dat hij continue uitviel en uren uitbleef. dus vandaag recht op mijn retour genomen en met bijbetaling naar een hogere serie gegaan, ( verstandig ?? graag iemand die er veel vanaf weet als mij :-)

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite