Canon Pixma MP630 Review

Cartman! 12 maart 2010, 249 views

Canon Pixma MP630

Pluspunten

• Prima kwaliteit

Minpunten

• Trage opstarttijd waarbij altijd de patronen doorgespoten worden (=veel inktverlies)
  • Printer werkt niet met lege kleurpatronen voor alleen zwartprinten omdat de printer altijd kleur gebruikt.

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 3
Inktverbruik Score: 2
Het grote probleem met deze printer is dat ie bij elke keer opstarten de patronen doorspuit. Als je de printer weinig gebruikt ben je na een tijdje al je inkt kwijt zonder dat je iets geprint hebt en dat is natuurlijk enorm balen. Ook kun je zonder kleur geen zwart printen, deze printer gebruikt altijd kleur ondanks een instelling "alleen in grijswaarden printen". Dit heeft ervoor gezorgd dat mijn volgende printer geen Canon wordt, zulke geintjes ben ik niet van gediend.

Namaakpatronen zijn te koop voor deze printer voor ongeveer 10 euro voor de kleine patronen, 15 voor de grote zwarte tank die er ook inzit (totaal zijn er 5 patronen waarvan 2 zwarte (kleine en grote) en 3 kleuren).

Heb jij ook een Canon Pixma MP630?

Review is maar magertjes geschreven maar dat is logisch als je niet zo tevreden bent van een product. Dan laat je mensen gewoon weten wat er mis mee is, zonder je tijd te verdoen aan 'goedmaakpraat' waarvoor je dan toch niet gemotiveerd bent om te geven.

Ik moet je overigens gelijk geven, ik heb ook de MP630.
Ik geef je volledig gelijk, op alle gebied, ook geen Canon meer voor mij.