Nsure-energielezer

Specificaties Elektriciteits- en gasmeter + app - Bekijk alle specificaties

Nsure-energielezer Review

peteroff 18 mei 2018, laatste update op 15 oktober 2018, 13.264 views Product gekocht

Nsure-energielezer

Prima product voor een aardige prijs. Doet wat hij moet doen. Energieverbruik wordt goed doorgegeven.

Pluspunten

• robuust gebouwd
  • Eenvoudig verbinden

Minpunten

• Alleen voor Essent gebruikers met een account
  • Af en toe storing (statistieken mist een periode)

Kwaliteit Score: 3
De Nsure is een dongle dat je aansluit op je slimme meter om je energieverbruik te meten.
Werkt zelfvoorzienend; geen extra stopcontact of adapter nodig. Via wifi en de Essent Thuis App eenvoudig gekoppeld.

Elke 10 seconden een update in de App over het huidige stroomverbruik (Watt eenheid) en tenminste ieder uur het gasverbruik.

Voor € 49,- in de Essent shop aangeschaft en nu 3 dagen in gebruik.

In de App heb je naast het huidige gebruik ook overzichten van; dag, week, maand en jaar. Het dagoverzicht is onder andere met een staafdiagram inzichtelijk gemaakt en gegroepeerd per uur.

De bouwkwaliteit is goed, en de dongel bungelt gewoon aan het stekkertje wat verbonden is met de p1 poort. Niks meer aan doen.

De App zelf is zoals ik wel van Essent gewend ben heel summier, maar het werkt zoals ik ervan verwacht had.

Wel een gemis is een verfijning van het overzicht per uur. Als er toch al om de 10 seconden een connectie met de dongle wordt uitgevoerd, is een overzicht van bijvoorbeeld een kwartier erg wenselijk. Natuurlijk kan hierbij het gasverbruik niet op de juiste plek terecht komen, maar verfijn het dan alleen met het elektriciteitsgebruik zou ik zeggen.

De overige overzichten van week, maand en jaar zijn duidelijk, en dat is het ook betreft de App. Niks meer niks minder.

Heb jij ook een Nsure-energielezer?

Afgelopen weekend aanbieding van Essent gehad voor een gratis nsure. Geen idee of meer mensen dit aanbod hebben gehad.
Ik had die gistreren ook in de mailbox, dus ook maar besteld.

alu hoedje: oei oei oei, dan zien ze hoe laat je doucht. Ja, kunnen ze nu ook. Boeiend.
Heb het aanbod ook gehad en er gebruik van gemaakt. Heb al een slimme meter, dus zij hebben de actuele info toch al...nu ik nog ;-)

Werkt aardig, maar de app die nsure zelf heeft lijkt niet te werken helaas :( Dus als ik met een paar maanden mijn Essent opzeg heb ik er niets meer aan, zo lijkt het.
Je inlogaccount van Essent zal zeker een ‘jaar?’ na dato wel bestaan. Dit ivm met jaarrekening en eindafrekening die in je account bewaard en inzichtelijk zal blijven voor een bepaalde periode. Je zal naar alle waarschijnlijkheid na overstap nog gebruik kunnen maken van de app en inlog.
Had toch liever gehad dat ik de 'officiele' Nsure app ook kon gebruiken, maar als ik de QR code scan dan zegt hij dat het MAC adres en de KEY niet overeenkomen (die staan toch echt onderop de meter geprint)... :(

Misschien dat de versie van Essent een soort van 'custom firmware' heeft ofzo?

[Reactie gewijzigd door JackSparrow op 16 juni 2018 14:11]

Ik krijg niet een geldige ww in de die app.
Steeds de melding invalit password
Had hem van de week ook in de bus.
Dus net even mee bezig gegaan mooi niet werken dus. :(
Als ik de app volg kom ik eerst vast te zitten met de QR code fotograferen komt geen foto knop tevoorschijn.
Dan maar handmatig nou mooi niet kreeg de dongel niet via de app online.
Nou ja dan maar via de pc.
Dus nu dongel wel online maar krijg bij het registreren op de laatste stap dat ik geen internet op mijn telefoon heb en dit moet verhelpen en dan weer opnieuw proberen :?
je hoeft ook geen foto te maken, gewoon zorgen dat die code helder in beeld komt en de rest gaat automatisch verder.

Heb hem net binnen en in 2 minuten geïnstalleerd.
Hier ook de foutmelding in de app dat er geen verbinding meer was met de dongle bij het handmatig aanmelden en dat ik het opnieuw moest proberen, lampje op de dongle knipperde met tussenpozen. Later bleek dat het ding stiekem al wel verbonden was en gegevens aan het uploaden was. App opnieuw gestart en deed het gewoon!?
Nou dat gebeurde dus niet.
Maar heb net het probleem opgelost.
Zoals ik al verwachte stond het bij Essent niet goed.
Die hebben het goed gezet moest de mac doorgeven en op welk account ik hem wilde hebben.
Nu kon ik gewoon registreren.
Nu ook gekoppeld met mijn Solar Edge omvormer, zie ik alles in 1 app ivp in 3.
Wil je uitleggen hoe je dat hebt gedaan? Ik krijg dat niet voor elkaar. Ik heb de Nsure in de P1-poort van de slimme meter, maar krijg ik de gasstanden dan automatisch door een connectie tussen de gasmeter en de elektrameter?? En hoe krijg ik de solaredge omvormer gekoppeld?

Hopelijk wil je me wat uitleg geven.
Dat is heel simpel in de app te koppelen, gewoon product toevoegen in de Essent Thuis app.
De gas-standen worden automatische aan je slimme elektra meter doorgegeven. Die zie je ook terug de de app. Gas verbruik wordt danwel iets vertraagt doorgeven.
Ik kan niet inloggen op de app ondanks de vele pogingen. De app kent mijn wachtwoord niet. Heb een nieuwe wachtwoord aangemaakt via de site van essent.nl (want vanuit deze app kan dat nog niet) maar ook dat hielp niet. Ben nu een paar maanden bezig om de communiceren met de webshop medewerkers die die steeds beterschap beloven. Deze zeggen dat het bedrijf nsure het apparaat of mijn wachtwoord moet resetten. vanaf eind mei bezig. ik word een beetje moe van. Normaliter heb ik heel veel geduld maar dit raakt nu een beetje op.
Zijn er meer mensen die deze week problemen hebben met de app?. Ik heb wel verbinding/koppeling en krijg wel (realtime) energie verbruik te zien, maar er wordt sinds halverwege 7 oktober geen dag, week, maand en jaar statistieken meer opgebouwd. Heb het al volledig ontkoppeld/verwijderd maar dat hielp niet.
Ik heb deze problemen ook. Ik heb ergens gelezen dat wanneer je 7 keer op de knop drukt, dat deze dan nar fabrieksinstellingen gaat. Ik moet dit zelf nog doen, dus nog geen idee of dat werkt. Misschien heb je er iets aan. Succes!
Bij mij uiteindelijk toch snel geholpen via de klantenservice van Essent. Alle gemiste statistieken weer goed. Een foutje bij het uitlezen van database ,tussen de app en de cloud. Maar toch bedankt voor je reactie.

[Reactie gewijzigd door peteroff op 29 oktober 2018 20:46]

Ik heb hetzelfde probleem sinds 4 dagen. Klantenservice heeft geen idee.... Ze hebben het maar doorgezet naar de partij die de nsure beheerd. Een extern bedrijf volgens mij. Hebben ze het bij jou wel zelf op kunnen lossen?
@Webarcher Inderdaad opgelost via externe partij met de correspondentie via klantenservice Essent.

[Reactie gewijzigd door peteroff op 16 november 2018 12:53]

Heb deze sinds vorig jaar september in bezit na een lange levertijd (in jun besteld en pas in september gekregen), Het installeren ging al niet zoals in hun geweldig spotje getoond wordt, inloggen en registreren ging niet. Na veel gecorrespondeerd en telefoongesprekken eindelijk in aan het lopen gekregen in december ging ineens niks meer.
app en nsure meter deden helemaal niks.
Klantenservice konden ook niet helpen pas in januari na lang wachten en bericht van essent klantenservice weer aan het lopen gekregen, nu doet zich et probleem alweer voor.
Dit is de reinste geldklopperij en klanten misleiding je moet betalen en het product (Nsure meter en app) werken niet goed of helemaal niet, als je iets verkoopt of aanbeveelt via TV en radio moet het ook goed werken of niet soms.
De nsure kan sinds een week of 2 maar voor 1,5 dag verbonden blijven met mijn WiFi netwerk. Daarna knippert hij 3x groen achter elkaar en doet hij dus niets meer. Moet hem dan ff uit de p1 poort halen. Hij maakt dan automatisch weer verbinding en blijft het weer voor 1-2 dagen doen. Kent iemand dit probleem? Dongle stuk?
hier was ik even naa rop zoek. gewone taal. ik ga er ook 1 aanschaffen thx