HDI Dune BD Prime 3.0 Review

Antarloka 6 maart 2010, laatste update op 5 september 2017, 819 views

HDI Dune BD Prime 3.0 (Product gekocht)

Geweldig apparaat!

Pluspunten

• Vele malen sneller als de Dvico en/of Blu-Ray speler
  • Leest ook grote film bestanden (55GB, mijn Dvico crasht hierbij)
  • Ondersteuning voor ook o.a. WMAPRO
  • Ingebouwde Blu-Ray speler (onbeperkt houdbaar!!)
  • Afstandsbediening reageert veel beter, je hoeft niet echt te richten
  • De Sigma 8642 chipset heeft ook als een van de enige licenties voor FM AB’s!
  • Torrent client
  • Online Radio
  • IP TV
  • Geen ventilator! Geheel passief gekoeld dus!
  • Ondersteuning voor Web Browser
  • Zeer gebruikers vriendelijke Interface
  • eSata

Minpunten

• Groter (breder, dieper maar veel lager), maar aangezien hij meteen de BluRay speler vv mag dit geen probleem zijn.

Geluidskwaliteit Score: 5
**Geschreven ter vergelijking met een Dvico 6500**

Sinds kort ben ik in het bezit van een Dune BD Prime 3.0. Gekocht toen hij op dagaanbieding stond, zonder er te veel bij na te denken. Achteraf denk ik, GELUKKIG! Een geweldige machine!
Toen ik hem uitpakte en een Blu-Ray disc erin stopte bleef deze tijdens het laden hangen. Ik dacht dus meteen .. sh*t!!! Vervolgens ben heb ik een HDD aangesloten die vol staat met films in alle formaten. Dit was voor mij echt overweldigend! Echt super snel dat hij films start!! Het laden heb ik nog nooit zo snel gezien! Vele malen sneller als mijn vertrouwde Dvico!
Zelfs audio formaten als bijvoorbeeld WMA PRO speelt hij volledig en snel af, dus zonder 2.0 geluid! Als ik door de mappen heen blader start de dvd of Blu-Ray niet automatisch af. Ik krijg wel de vraag: start/open/annuleren. Dit kon mijn goede oude vertrouwde Divico dus ook niet!
Als ik auto start uit deed zetten, starte hij toch weer automatisch de films op. Hierna heb ik toch nog een paar BluRays geprobeerd, gelukkig laden deze wel helemaal en snel! Ook weer veel sneller als mijn Blu Ray speler van SONY.

Ik heb in het eerste kwartiertje dat ik er mee gespeeld heb dus alleen maar zeer positieven dingen gezien! Jammer dat ik hier niet eerder achter gekomen ben, want anders had ik hem al veel eerder gehad.
Ook voor de normale prijs had ik hem dan nog zonder er bij na te denken gekocht!
Dit is dus echt een ZIEN IS KOPEN product! Een Dvico, maar dan nog veel sneller, uitgebreider en met een betere ondersteuning van formaten!

Er zullen vast nog veel meer voordelen zijn, maar op het eerste gezicht is hij al top! Dit kan dus alleen maar nog beter worden (als dat al kan).

Zo en nu ga ik weer eens een filmpje kijken!!

Heb jij ook een HDI Dune BD Prime 3.0?