Huawei P20 Dual Sim 128GB Zwart

Huawei P20 Dual Sim 128GB Zwart Review

henk26 13 mei 2018, 431 views Product gekocht

Huawei P20 Dual Sim 128GB Zwart

Pluspunten

• accuduur
  • camera
  • snelheid
  • goede kleurafstelling scherm

Minpunten

• geen AMOLED scherm (dus geen glance)
  • android blijft (ook ondanks of dankzij) EMUI skin rommelig
  • gladde achterkant, risico op glijden/vallen

De P20 non-Pro heb ik gekocht naar aanleiding van de review op gsmarena. Ik wilde een nieuwe telefoon die als opvolger van de Lumia 950 minimaal kon tippen aan de camera en voor de rest een lange accuduur en qua afmetingen niet heel veel groter dan de Lumia. Na lang wikken en wegen en het doorlezen van heel veel reviews ben ik uiteindelijk op dit toestel uitgekomen. De uiteindelijke criteria die voor mij de doorslag hebben gegeven om voor dit toestel te kiezen:
- uitstekende camera plus optische beeldstabilisatie
- lange accuduur (meer dan 1 dag)
- snel
- grote opslag of mogelijkheid daartoe dmv sd

Wat in de review bij gsmarena ook min of meer wordt benoemd (zie hier voor de review: https://www.gsmarena.com/huawei_p20-review-1749.php) is dat het verschil tussen dit toestel en de P20 Pro eigenlijk zo klein is, dat het te overwegen valt om vanwege het prijsverschil voor dit toestel te kiezen. De verschillen tussen beide toestellen komen eigenlijk neer op wel/geen AMOLED scherm en het formaat. Het verschil op het camera vlak is dermate klein dat je de verschillen in de praktijk voor een doorsnee gebruiker vrijwel niet tegen zult komen. Ik vind persoonlijk het prijsverschil tussen beide toestellen (op dit moment ~ € 200) dermate groot dat ik met de wetenschap van nu altijd voor dit toestel zou kiezen gegeven de eerder benoemde kleine verschillen.

In de praktijk is het toestel heel erg snel. De EMUI skin is helaas wel wat overheersend af en toe wat betreft het managen van apps in de achtergrond, maar dat vertaalt zich weer in een langere accuduur. Ook kan je per app kiezen of die door het toestel mag worden beheerd (in de praktijk nu 5 tot 10 minuten afgesloten) of dat je dat niet wilt. Voor sommige apps ziet de software (zoals Strava) dat de app actief moet blijven en komt daar ook niet aan. Bij het installeren krijg je dan een melding te zien.

Heb jij ook een Huawei P20 Dual Sim 128GB Zwart?

Reviews door de redactie

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite