Trust Evo - Silent Draadloos Toetsenbod + Muis

Specificaties Draadloos Qwerty met Membraan toetsen - Bekijk alle specificaties

Trust Evo - Silent Draadloos Toetsenbod + Muis Review

marapuru 13 mei 2018, 273 views Product gekocht

Trust Evo - Silent Draadloos Toetsenbod + Muis

Redelijke toetsenbord en prettige muis. Helaas heb ik regelmatig last van interference in het signaal.

Pluspunten

• Zachte toetsaanslag
  • Prettige muisergonomie

Minpunten

• Geen capslock indicator
  • Signaal valt af en toe weg
  • Geen 'overgang' tussen toetsen

Deze set aangeschaft op basis van de aanbeveling in de BBG van Januari 2018.

De muis
Ligt prettig in de hand, heeft een aantal functietoetsen die handig te bereiken zijn met de duim. Er zit een extra DPI toggle op, waarmee je waarschijnlijk met meer precisie kunt werken. Maar die gebruik ik eigenlijk nauwelijks. Het scrollwiel is prettig.

Het toetsenbord
Ietwat laag op zijn pootjes. Hoewel de toetsaanslag lekker zacht is, vind ik het toetsenbord niet heel prettig. Grootste nadeel is wat mij betreft dat de overgang tussen de verschillende toetsen te 'gladjes' is. Met blind typen of gamen maak ik daardoor regelmatig een klein foutje. Maar wellicht is dat net wat je gewend bent natuurlijk.

Er zitten een aantal extra functietoetsen bovenop. Waarvan ik de Audioknoppen regelmatig gebruik. De rest eigenlijk niet.

Boven de numpad zitten een aantal (denk ik) LED's, echter heb ik deze nog nooit aan zien staan. Ook niet als Caps-lock / Num-lock ingeschakeld is. Geen idee of ze werken of niet.

Overall
Grootste nadeel van deze set is dat ik regelmatig last heb van interference op het draadloze signaal. Daardoor blijft de laatste toetsaanslag soms hannnnngen of wil de muis even niet reageren. Als ik het toetsenbord of de muis dan enkel centimeters verplaats, gaat het direct weer goed.

Dus als je dit toetsenbord in een omgeving met veel draadloze signalen gebruikt, zou ik eerder voor een bedraad setje gaan.

Heb jij ook een Trust Evo - Silent Draadloos Toetsenbod + Muis?

Zit je usb ontvanger in een 2.0 poort of een 3.0 poort? of misschien in een hub?
Ik heb deze op zowel 2.0 als 3.0 poorten aangesloten gehad. Om problemen daarmee uit te sluiten. Helaas heeft een andere poort geen oplossing geboden.

Heb je hetzelfde product zonder problemen?
Nee dat niet, ik heb zelf dit product kunnen uitproberen bij de Mediamarkt, en hij typt wel ontzettend fijn, ik zit zelf nog in een dubio of ik voor deze set wil gaan of de Logitech MK330. zit er dus wel aan te denken om er een aan te schaffen. al kom ik zelf dan wel van een backlit keyboard met membraan toetsen, dus is dit dan weer wennen op mijn andere pc. Gebruik je dit setje nog steeds?
Nope, hij ligt nu in de kast. Je mag 'm eventueel ook overnemen. Uiteindelijk gegaan voor een Razer Ornata Chroma. Tikt wel een stukje luidruchtiger. Maar in combinatie met de palmrest en de prettige toetsaanslag een verademing.

[Reactie gewijzigd door marapuru op 4 december 2018 16:18]

ben pas van plan om m over een tijdje te halen, nadat ik de keuze heb gemaakt natuurlijk want ik zit echt op een 50/50 beslissing. haha
Prima hoor. Laat maar weten als ik je er mee kan helpen.