AVM FRITZ!Box 7581

€ 199,-
Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

AVM FRITZ!Box 7581 Review

mar-10 13 mei 2018, 337 views Product geleend

AVM FRITZ!Box 7581

Router met zeer uitgebreid functiepakket. Grootse afknappers zijn het design en de matige 2.4 Ghz-wifi

Pluspunten

• Groot functiepakket
  • Bijna alles mag je configureren

Minpunten

• Bij een zeer instabiele lijn lijkt het modem vast te lopen
  • geen stevige stand

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 2
Router van de provider ontvangen. Ik schrijf deze review omdat ik lage gemiddelde score niet helemaal gerechtvaardigd vind. Als ik de ervaringen-topics doorlees, lijken het vooral kinderziektes geweest te zijn.

De reikwijdte op 2.4 GHz is wat laag, maar dit kanaal is zo overspannen als het kan. Als iedereen harder gaat stralen, wordt de problemen met overlappende kanalen met de buren niet beter.

Zelf heb ik op moment een erg labiele DSL-lijn door een fout van KPN. Het viel mij op dat het modem na een meermaals wegvallende verbinding moeite had om weer te verbinden, hij leek vast te lopen.

Ik ben erg tevreden over de functies die ondersteund worden, het apparaat herkend zelfs dat er powerlines in het netwerk zitten en geeft de actuele verbindingssnelheid van de powerline weer.

Heb jij ook een AVM FRITZ!Box 7581?

Vraag & Aanbod