MIFA F10 (Zwart) Review

Techrvw 16 mei 2018, 663 views Product gekocht

MIFA F10 (Zwart)

De Mifa F10 is een draadloze speaker met een IP rating van IP56. Dit betekent dat hij stofdicht is en tegen een goede regenbui kan. De ideale speaker voor outdoor sports, het hele jaar door! Dat gecombineerd met goede geluidskwaliteit en veel features maakt dit een geweldige draadloze speaker!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Batterij duur (+- 10 uur)
  • Design
  • Features

Minpunten

• Gewicht

Muziekweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 4
We houden allemaal van muziek luisteren en willen onze favorieten liedjes graag aan vrienden en familie laten horen. Met de Mifa F10 kan je genieten van je muziek, zonder draden! Deze draadloze speaker heeft een IP rating van IP56, waarvoor je niet in paniek hoeft te raken als het even regent tijdens de zomer.

Introductie & Specificaties

Het warme weer komt er weer aan en dan gaan we allemaal massaal naar buiten. Of het nou het Vondelpark is in Amsterdam of Het Park in Rotterdam, we willen daar wel kunnen genieten van het zonnetje met goede muziek. Meestal is de speaker van de smartphone niet genoeg om dit te realiseren. De kwaliteit van het geluid is niet goed genoeg en het volume niet hard genoeg om iedereen mee te laten luisteren. De Mifa F10 kan wel voorzien in die behoefte en is zelfs beschermt tegen stof en regenval! Ben je iemand die van outdoor sports houdt? Dan is dit DE wireless speaker voor jou.
  • Brand Name: MIFA
  • Microphone: Yes
  • Size (W x D x H): 86 x 97 x 38 mm
  • Weight: 166g

Unboxing

De doos is erg zwaar. Ik had niet verwacht dat de speaker zoveel zou wegen. De doorzichtige doos is wel heel erg mooi. Je kan direct het product zien. Aan de achterkant staat eigenlijk bijna niks en daar missen we ook de specificaties. Als we de achterkant los halen, vinden we twee boekjes, de garantie en de instructies. Ook zit er een gele Micro-USB kabel in om de Mifa F10 op te laden.

[img]fY7kwHIo[/img][img]K02HSMhv[/img][img]pXobusAZ[/img][img]aGtAcfVF[/img][img]hQdzDGGn[/img][img]uyvsGcr1[/img]

Hardware & Design

Het heeft een goed gevoel en je krijgt echt het gevoel alsof je een echte speaker vast houdt die tegen een stootje kan. De knoppen zijn goed dicht gemaakt om ze tegen de regen te beschermen. Toch kan je ze nog wel gemakkelijk inklikken.

[img]kCoouDDQ[/img][img]nrpfx1OY[/img][img]2BgyfN8C[/img]

Aan de onderkant vinden we de Micro-USB poort, de Micro-SD poort en een reset knopje welke wederom goed beschermt zijn tegen de regen. De Micro-USB poort wordt gebruikt om de speaker op te laden, de Micro-SD poort kan je gebruiken om een SD kaartje, tot 32GB, in te stoppen met muziek en direct vanaf de SD kaart af te spelen.

Hoe connect je de Mifa F10?

Het is heel simpel om de Mifa F10 te koppelen. Je houdt de eerste knop ingedrukt, welke een cirkel en een streepje erin heeft zitten. Wacht tot je het geluid hoort dat de speaker aan is. Je ziet aan de rechter onderkant een lampje knipperen, dat betekent dat hij opzoek is naar een Bluetooth apparaat. Zoek nu in de Bluetooth instellingen van je telefoon naar "Mifa_F10" en klik daarop om de verbinding te maken. Super makkelijk. Nu hoef je alleen nog maar in Spotify op play te drukken en het relaxen kan beginnen!
Connectie maken met de computer
Je kan de Mifa F10 ook met je computer verbinden, wat ik een groot pluspunt vind. Nou kan je dat doen via Bluetooth, maar je kan hier ook de Micro-USB poort voor gebruiken. Als je de Mifa F10 aangezet hebt en het lampje knippert om de connectie te maken met Bluetooth, druk je 2x snel achter elkaar op de power button en hierdoor switch the Mifa F10 van bron. Als je de USB kabel aangesloten hebt op je computer, heb je nu de verbinding en kan je genieten van de muziek op je computer door de speaker! Super handig!

Dezelfde actie is nodig om te switchen naar bijvoorbeeld de SD kaart.

Features

De grootste feature van een speaker moet natuurlijk muziek afspelen zijn. Het is handig als je de muziek ook kan bedienen via de speaker. Laten we eens kijken naar wat features van de Mifa F10.
Aan / Uit
Er zitten 3 knoppen op de Mifa F10. Er zijn twee volume knoppen en één power knop. Je kan de speaker aanzetten door de powerknop (de bovenste van de drie) ongeveer 3-5 seconden ingedrukt te houden. Dezelfde actie is nodig om de speaker weer uit te zetten.
Muziek Bediening
Voor muziek bediening hebben we alle drie de knoppen nodig. We gebruiken de + en - natuurlijk om het volume aan te passen. Als je lang op de + knop drukt ga je naar het volgende nummer. Druk je lang op de - knop ga je naar het begin van het liedje. Druk je direct nog een keer lang op de - knop, ga je naar het vorige nummer.
Met de powerknop kan je de muziek pauzeren en weer af laten spelen.

Geluidskwaliteit

Voor de prijs en het formaat van de speaker, vind ik de geluidskwaliteit zeer goed. Het is een outdoor speaker en daarom verwacht je flinke volume. Gelukkig heeft de Mifa F10 dat ook. Je kan de speaker redelijk luid zetten, maar dit gaat gelukkig niet gepaard met veel kwaliteitsverlies. Als je met vrienden buiten zit, kan je gerust je favoriete muziek aan al je vrienden laten horen.

Het maakt gelukkig niet uit of je naar Hip-Hop, R&B, Klassiek of de Top 40 luistert, het klinkt allemaal goed en zuiver. Ook als je van veel bass houdt, is de Mifa F10 een zeer goede optie. Er komt namelijk een enome bass uit dit kleine speakertje!
Ingebouwde Microfoon
Er zit een ingebouwde microfoon in waardoor je gemakkelijk een telefoongesprek kan voeren via de Mifa F10. Dit is een goede feature en ik ben er ook blij mee. Nu hoef je niet snel te switchen van audio source als je verbonden bent met een Bluetooth apparaat om een telefoon gesprek te voeren. Gewoon lekker de Mifa F10 gebruiken. Het enige nadeel is dat iedereen mee kan luisteren.

Batterij Duur

De Mifa F10 heeft een 1200 mAh batterij erin zitten. Dit is niet een super grote batterij, maar de accurduur is geweldig! Je kan op één enkele lading ongeveer 10 uur muziek luisteren! Dat is meer dan genoeg om de hele dag in het park te genieten van je muziek. Mocht je toch langer op pad gaan, neem dan een powerbank mee om de speaker tussendoor op te laden.

De Mifa F10 is een geweldig product voor de komende warme dagen. Genieten van muziek terwijl je in het park zit of op het strand. Je hoeft niet bang te zijn mocht er een korte regenbui komen, de speaker kan er namelijk tegen en heeft een IP56 rating. Hij is dus stof bestendig en kan tegen regenval.

De geluidskwaliteit is zeer goed en ik vind het heerlijk om via de Mifa F10 naar muziek te luisteren. Zelfs als ik thuis ben! De bass is erg goed en het volume is ook meer dan genoeg om je vrienden buiten mee te laten genieten van de muziek. Daarnaast hebben ze goed nagedacht over het design en kan je hem gemakkelijk aan je tas vast maken voor als je op een hike gaat.

De bediening van de Mifa F10 zijn super simpel en iedereen kan direct mee aan de slag. Zelfs als je de speaker voor het eerst gebruikt.

Heb jij ook een MIFA F10 (Zwart)?