Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw

Niet beschikbaar
Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw Review

Janet010 9 mei 2018, 1.181 views Product gekocht

Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw

Premium gevoel voor een prima prijs

Pluspunten

• Voldoende opslag
  • Dual sim, slot ook te gebruiken voor micro-SD
  • Premium gevoel
  • Mooi formaat

Minpunten

• Het duurt even voor je de kruisjes ziet om de apps te sluiten
  • Kwaliteit foto's kan er mee door

4 van 5 sterren (Goed)
Als blije Windows Phone gebruiker (Lumia 950 XL) wilde ik de overstap naar een andere telefoon zo lang mogelijk uitstellen. Dat is gelukt, tot mijn bank de ondersteuning van hun app stopte. Na enig zoeken kwam ik op 2 modellen, de Umidigi Z2 pro (toen nog niet gepresenteerd) en de Nokia 6 2018 64 GB/4 GB. Ik heb voor de laatste gekozen.

Voor de Microsoft Lumia had ik de Lumia 920 en 1020, beiden nog van Nokia. Ik vond het toen al fijne telefoons, stevig met een premium uitstraling. Het gewicht vind ik erg prettig; ik wil het idee hebben dat ik iets vast heb. Een lichtere telefoon (qua gewicht) heeft bij mij de neiging om spontaan uit mijn handen te vallen.

De opstaande rand van de camera is wat mij betreft ook geen probleem. Omdat ik van de 'bulk' van de 1020 en de 950 XL afkomt, vroeg ik mezelf af waarom mensen het opstaande randje een probleem vinden. Ik realiseer me echter dat het opvalt als je vorige telefoon dit niet had.

Bij gewoon bellen is het geluid prima. Ook het koppelen van en bellen met een bluetooth headset werkt eenvoudig.

Pro:
  • de kleurstelling (blauw met goud)
  • de 3,5 mm jack (ik wil een bedraad oortje kunnen gebruiken)
  • ondersteuning voor wifi 2.4G en 5G, ook met tethering
  • stock Android, nauwelijks bloatware
  • onderdeel van het Android One programma
  • apps reageren snel, zonder waarneembare 'lag'
  • scherm is helder en scherp
  • FM-radio
  • USB-C: snelladen vind ik een absolute must
  • bothie-functie: wat mij betreft een nutteloze maar supergrappige toevoeging
  • prijs/kwaliteitverhouding
(Ruim) voldoende:
  • speaker, niet heel goed, maar om alleen mee te bellen ook niet heel slecht
  • werkgeheugen en opslag (4 GB / 64 GB en uitbreidbaar)
  • vingerafdruk scanner: misschien niet heel handig geplaatst, maar reageert heel snel
  • batterijduur: ik kan er met af en toe bellen, appen en de digitale nieuwssites lezen rustig een dag mee vooruit
Con:
  • bij het openen van de lijst van apps die op de achtergrond draaien, duurt het even voor je het kruisje ziet waarmee je de app kan sluiten
  • geen Here Drive meegeleverd (vind ik een fijne navigatie-app)
Ik moet nog testen hoe de telefoon zich houdt tijdens het navigeren (warmte-ontwikkeling in de batterij, GPS-accuratesse etc.). Ook heb ik nog niet echt gefotografeerd met de camera.
Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw?

geen Here Drive meegeleverd (vind ik een fijne naviagatie-app)

In December 2015, HERE, at the time a division of Nokia, was sold to a consortium of German automotive companies (comprising Audi AG, BMW AG and Daimler AG) as HERE Global BV.

On 27 July 2016 the mapping service was updated and re-branded HERE WeGo; the update first launched on Android, and is followed by an iOS version and a relaunch of the Web version. The update and rebranding focuses on navigation capabilities, including the addition of taxi fare information in some cities, and integration with Daimler's Car2Go service.

Bron
Dat klopt, ik heb 'm ook in de Play Store zien staan maar die schijnt na de laatste update niet helemaal lekker te werken (vastlopers, crashes). En dat is nu juist iets wat ik niet wil als ik in het midden van niets zit en de navigatie nodig heb. En bij de Lumia stond het al op het toestel, vandaar 'niet meegeleverd' en niet 'niet beschikbaar'.
Naast het feit dat ikzelf Here WeGo ook gebruik (naar volle tevredenheid en totaal geen last heb van wat jij beschrijft met geheel Europa geïnstalleerd) probeerde ik je duidelijk maken dat het (al enige jaren) geen enkele connectie heeft met Nokia en daarom niet "meegeleverd" wordt of ooit zal worden.
Helder, dank je wel voor je uitleg.
"bij het openen van de lijst van apps die op de achtergrond draaien, duurt het even voor je het kruisje ziet waarmee je de app kan sluiten"

Je kan ze ook gewoon naar de zijkant swipen om ze te sluiten.