Jonsbo UMX3 Window Zilver

Specificaties Small form factor • 5 interne bays - Bekijk alle specificaties

Jonsbo UMX3 Window Zilver Review

Generation Kill 7 mei 2018, laatste update op 25 juni 2018, 338 views Product gekocht

Jonsbo UMX3 Window Zilver

Zeer mooie looks voor de normale prijs, enige minpunt is de koeling maar met een beetje modden is dat opgelost.

Pluspunten

• Looks
  • Dikte glaspaneel (Dikker dan mijn Corair 570X)
  • 4 Front USB porten EN audio
  • Met een beetje modden 2x 120mm of 240 radiator erin te proppen

Minpunten

• Sommige naden sluiten niet perfect aan
  • Standaard beperkt te koelen (met modden op te lossen)
  • Relatief onbekend en daardoor lastiger te verkrijgen
  • Wel standaard fans bijgeleverd, maar deze voegen bijna niks toe.

Voordat ik deze kocht heb ik overwogen:

Jonsbo / Cooltek RM3 S window
Raijintek Thetis
CoolerMaster 300L (vanwege de grote)

Bouwkwaliteit en afwerking

De kwaliteit van het materiaal is goed te noemen en de afwerking ook. Wie een beetje speurt kan echter aan de achterkant een klein speeltje vinden bij de buiging. Hier heeft de buitenkant van de unibody net niet dezelfde hoek als de plaat waar het moederbord op ligt.

Niet merkbaar maar toch een puntje waarop de grote A merken die ik gewend ben niet een fout maken. Het glazen paneel daarentegen is wel zwaarder en dikker dan die van bijvoorbeeld de Corsair 570X

Inbouwmogelijkheden

Inbouwmogelijkheden, zeker gezien de grote is eigenlijk uitstekend te noemen. Je kan er een; mATX mobo, ATX voeding, een behoorlijk lange high end GPU, een HDD en 3 SSD's in kwijt. De koeling zal met een volle kast wel lastig worden maar zeker niet onmogelijk.

Koelingsmogelijkheden

Hier kunnen we kort over zijn, standaard zijn de mogelijkheden matig, met de 1x 120mm en de 1x 140mm en een geïntegreerde fan controller.

Edit: 16-05-18. Na een paar flinke game sessies wordt de voorkant bovenaan erg warm, onconfortabel om aan te raken. De standaard fans produceren bijna geen echte airflow buiten de case en denk dat de luchtverplaatsing ook minimaal is. Moch je een dergelijk highend systeem zoals ik erin bouwen, houd dan rekeking mee dat de fans vervangen bijna een must is.

Wat wel fijn is is dat er 1 van een 140mm fan is en dus een goede potentiele plek voor een krachte fan.

Hier heb ik zelf de boor ter hand genomen:
- De SSD cage weggehaald (deze zit vast, moet met boor weggehaald worden). -
- HDD houder loshalen.
- Onderkant uit de case losmaken (aantal schroeven en 2 popnagels)
- Gaten boren zodat er 2x 120mm ondersteuning komt.

Hierbij vervalt echter enige support voor SSD en HDD en zal je hier ook creatief mee aan de gang moeten gaan. De SSD zit tegen de bovenkant aan bij mij en wordt hier op zijn plek gehouden kabels, kan echter ook lijm of velcro natuurlijk. (of nog beter, een m2 SSD)

De HDD was lastiger.. maar uiteindelijk besloten om deze op de voeding de plakken met lijmpistool. Of dit goed is voor de levensduur betwijfel ik... Een andere optie is de HDD bracket terug te plaatsen net voor de voeding, hangend over het moederbord. Hiervoor krijg je wel 2 zichtbare schroeven in je anders schroefloze look.

Het eindresultaat is wel een NZXT Kraken X52 en een GTX 1080 , een SSD en een HDD in een bijzonder kleine case met mooie looks.

Mijn temps zijn:
Ambient: 25 Graden
GPU op 100% load: 65 graden
CPU op 45% load: 40 graden (PUBG)

Vormgeving
Subjectief natuurlijk maar wat wel flink anders is, is het behoorlijk donkere paneel waardoor alleen verlichte componenten te zien zijn (tenzij je er zelf een bak licht in gaat schijnen). Het kastje zit zelf heel strak voorgegeven in elkaar en alles klopt gewoon perfect.

Installatiegemak

3 Puntjes:
- Voeding vereist bij mij dat de kabel een U lusje maakt.

- Inbouwen moederbord moet volgens handleiding na PSU. Echter is dat dan haast niet te doen.

- De hoogte van het moederbord standoffs en mijn voor geïnstalleerde I/O shield kwamen niet overeen. Toch wel apart dat dit niet klopt.

Conclusie:

Zoek jij een strakke kleine case waar je krachtige hardware in kwijt kan? Dit is de case, die met een klein beetje modden beter gemaakt kan worden! Er zijn goedkopere betere cases op de markt, echter niet met deze looks.

Heb jij ook een Jonsbo UMX3 Window Zilver?

@Kaastosti

Intake is standaard passief op de onderkant met stoffilter, de rear en top standaard out. In princpe goed over nagedacht. Uitvoering wat minder icm de bijgeleverde fans.

De standaard fans zijn compleet waardeloos en de case werd onder gaming load echt te warm om aan te raden op de plek waar de voeding zit. Hierop het ik deze vervangen voor NZXT satic pressure fans (om door het rooster heen te duwen) en aangesloten op de NZXT kraken waardoor ik ze allemaal in 1 software pakket mag regelen. Een aggresieve fancure erbij en werd helemaal top, alles blijft netjes koel.

Maar als stilte een vereiste is icm high end hardware, dan is dit niet de case die je wilt. Echter als je een headset hebt tijdens gamen... tja. Prima.

De 'hete' lucht van de radiator wordt inderdaard richting GPU geblazen, vanuit daar weer naar zijkant gok ik. Dan eruit of naar PSU.

De top 140mm fan vervangen is in mijn ogen bijna een must. Pak hier dus een goede static pressure voor en het hele systeem zal kouder draaien,

[Reactie gewijzigd door Generation Kill op 17 juni 2018 22:53]

Mooi om te zien dat je vrijwel direct begint met boren om de kast aan te laten sluiten bij wat je nodig hebt :)

Ben zelf druk bezig met het samenstellen van een nieuwe config en deze kast springt er (in mijn geval zonder schermpje) wel echt uit wat betreft design. De airflow is duidelijk een aandachtspunt. Ik had verwacht dat dat met twee aanwezige fans en wellicht een CPU koeler met 2x120mm wel gefixt zou zijn... die hete lucht moet heel duidelijk uit de kast, maar intake is er standaard vrijwel niet.

Vind jouw oplossing een mooie, alhoewel je daarmee dus creatief moet worden met plaatsing van de SSD's (twee stuks hier). Blaast die intake nu niet de warme lucht van je 1080 terug die kaart in? En krijg je met meer fans ook niet automatisch meer geluid? Wil dat graag tot een minimum beperken :)

Tot zover staat de config ook op een i5-8400, maar met 1060, dus wellicht genereert die iets minder warmte. Kan ik alleen maar op hopen. De huidige Lian-Li PC60 blijft redelijk koel, maar deze kast is beduidend kleiner, wat ook de bedoeling is.

Hoe zijn je ervaringen na anderhalve maand?
Echt mooie case, maar ben bang dat het ivm een Asus Strix Vega 56 niet gaat worden, die worden echt warm zelfs met de strix cooler van Asus.

Mijn huidige case heeft denk ik iets betere airflow en de kaart word alsnog 84c met undervolt.
(Cooler Master Q300L) met 5 fans op volle toeren (1300rpm).

[Reactie gewijzigd door Signex op 30 juni 2019 22:13]