Samsung Gear Fit 2 Pro Large Zwart (Zwart)

€ 165,76
Specificaties Android compatibel en 34g - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear Fit 2 Pro Large Zwart (Zwart) Review

twi$ted 3 mei 2018, laatste update op 17 mei 2018, 824 views Product gekocht

Samsung Gear Fit 2 Pro Large Zwart (Zwart)

uitgebreide fitnesstracker, accuduur een minpuntje

Pluspunten

• uitgebreide features
  • zit prima om je pols, niet zwaar
  • sterke BT verbinding

Minpunten

• accuduur
  • scherm beschadigd snel

Deze tracker nu 2 weken in bezit en ben er over het algemeen best tevreden mee. Ik gebruik de fit pro 2 icm een Galaxy S8. In de doos zit de tracker en een dock, lader zit er niet bij, die moet je gebruiken van je telefoon. Koppelen met de telefoon gaat zeer gemakkelijk met de Gear app. Na het koppelen kreeg ik meteen een update, die ook meteen is geïnstalleerd.

Het stappen tellen lijkt mij vrij accuraat, ik heb nog zelden vreemde waarden gehad. Ook de hartslagmeting gaat bij mij prima, maar ik heb boven op mijn linker pols dan ook een goed zichtbare ader. De trappen teller is echter discutabel. Soms heb ik maar een klein opstapje genomen en is er al een trap bijgeteld, maar het komt ook voor dat ik op kantoor 5 etages naar boven ben gelopen (10 trappen) en er maar 2 zijn geteld. Activiteiten zoals fietsen/wandelen/rennen worden over het algemeen automatisch goed opgepakt, soms met een paar minuten vertraging, maar dit kan ook komen omdat ik de hartslagmeting op interval heb gezet om batterij te sparen.

Voor fitness tracking gebruik ik de Endomondo app, je krijgt 1 jaar gratis premium (mooi meegenomen!). Wanneer je een training start wordt er continue de hartslag gemeten, echter het calorie gebruik wordt dan niet gesynchroniseerd tussen Endomondo en Samsung Health, dat vind ik wel een gemiste kans.

Wat ook erg fijn is, is de mogelijkheid om berichten (mail/whatsapp/enz.) op de tracker te ontvangen en te kunnen lezen. De trilling aan de pols voel je goed, bij mij in ieder geval beter dan de telefoon in m'n zak

Wat mij opviel was de kracht van de BT verbinding. Zelfs als mijn telefoon beneden ligt te laden heb ik in bed boven (met een betonnen vloer er tussen) meestal toch verbinding. Het scherm is ook overdag voldoende zichtbaar bij een gemiddelde helderheid setting.

Batterij vind ik wel een zwak punt, hij gaat maximaal 2 dagen mee mits je wifi, gps uit staat en de hartslagmeting op interval zet (instellingen dus uit of laag). 2 uur sporten met continue hartslagmeting kost ongeveer 20% batterij, zet je nog eens GPS aan hou er dan rekening mee dat je het eind van de dag niet haalt. Daarnaast, zorg voor een screenprotector, een krasje zit er wel heel snel op.

Edit:
ik moet terug komen op het niet syncen tussen endomondo en s-health. Dit is wel mogelijk, alleen moet je hier toestemming voor geven

vanuit het hoofdscherm s-health > instellingen > Gegevensmachtigingen > endomondo > zet beide "schuifjes" aan

Heb jij ook een Samsung Gear Fit 2 Pro Large Zwart (Zwart)?

Een vraagje, is het mogelijk om ook draadloos op te laden, of heb je altijd een kabel nodig ?
En welke aansluiting zit er op de watch voor opladen, micro-usb of anders ?

M. vr. gr. Vandale
hoi Vandale,

je laad de smarttracker op met het meegeleverde dockingstation. Er is dus geen usb poort in het device.

mvg, sven