Sony Xperia XZ2 Compact dual sim Groen

Specificaties 5" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia XZ2 Compact dual sim Groen Review

walmixNewbie 2 mei 2018, laatste update op 2 mei 2018, 1.782 views Product gekocht

Sony Xperia XZ2 Compact dual sim Groen

Super tevreden na 1mnd gebruik. zie uitgebreide review hieronder

Pluspunten

• Accuduur
  • Plasticachterkant (gelukkig geen glas)
  • Prima highend telefoon
  • Gewicht, je voelt hem tenminste in je hand
  • mogelijkheid van 3,5mm met tegelijk laden

Minpunten

• Niet op het glas leggen
  • Vingerscan reageert soms niet
  • Cameraontwikkeling heeft even stil gestaan bij Sony

Tja dat de XZ2 Compact dik is en de achterkant van plastic achterkant heeft, dat wisten we al .
Dit zijn juist de rede waarvoor ik gekozen heb voor de Compact. Geen cover nodig, zoals het hoort!

Telefoon ligt lekker in de hand en voelt helemaal niet dik aan door de ronde achterkant. Ondertussen is de telefoon al een paar keer gevallen. Vaak let ik niet op als ik hem in mijn broekzak probeer te doen.
Eerst legde ik hem vaak op het glas (dus voorkant) neer op tafel, Wat raar is dat hij al 5x van de salontafel is gevallen. Na een aantal keren en er speciaal op gelet te hebben, dacht even dat ik een plaaggeest in huis had. Het blijkt dat het de positie is. Als je telefoon op de achterkant ligt is geen probleem.

Accuduur is fenomenaal, staat nu na 3d nog op 35%. Dit met een scherm wat meerdere uren actief is en al 15uur luisteren naar muziek. Moet toegeven dat ik bluetooth en zo uit heb staan.
Heb nog getwijfeld om telefoon aan te schaffen omdat deze geen 3,5mm plug heeft. Gezien het vele kritiek op telefoons die dit niet hebben. Wat zat ik hier qua gedachte fout! Blijkt helemaal geen probleem, er zit in de verpakking een 3,5mm naar USB-c kabeltje bij. Heb zelf uit China een splitkabel (zie foto) gekocht. Dan kan je tegelijk muziek luisteren als opladen, deze werkt top.

Voor de rest even wennen aan Sony. Werkt toch net anders na jaren Samsung. De nachtmodus is wel fijn, hier worden de kleuren aangepast in bepaalde tijdzones. Dit is allemaal in te stellen. Na een maand in gebruik kan ik redelijk mijn weg vinden. De Chat functie helpt je ook nieuwe dingen te legen ontdekken van mijn telefoon.

Ik heb kleine handen, dus ook geen probleem met de locatie van de vingerscanner. Alleen het reageren daarvan werkt niet altijd. Dit kan ook wennen zijn voor mij, het is mijn eerste telefoon met z'n scanner.

Heb jij ook een Sony Xperia XZ2 Compact dual sim Groen?