Philips 50PFL7956H

Specificaties 50" • Full HD • 3D LCD • 1 tuner • 200Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 50PFL7956H Review

ing_BRW 1 mei 2018, laatste update op 1 mei 2018, 325 views Product gekocht

Philips 50PFL7956H

Prima TV, veel positieve reacties van kennissen en familie die op bezoek komen. Het wegsnijden van boven en onderzijde van TV zenders (16:9) went vrij snel. Jammer van de vele applicaties die na verloop van tijd niet meer werken. Dat was voor ons de reden om een ChromeCast te kopen.

Pluspunten

• Films kijken zonder zwarte balken
  • CI+ interface
  • Tijdens standby is de Ambilight te gebruiken als sfeer verlichting

Minpunten

• Applicaties worden niet meer ondersteund
  • NetTV is traag (zowel laden als bedienen)

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik moest en zou deze TV hebben. Althans een 21:9 Cinema van Philips.

Het is met deze TV heerlijk om films te kijken zoals in de bioscoop, dus beeldvullend en niet met zwarte balken boven en onder zoals op een 16:9 TV.

Kijk je een film op TV (van bijvoorbeeld RTL7) dan heb je alsnog de pech dat de onderste regel van de ondertiteling in het zwarte deel staat en je dat alsnog in beeld hebt. Daar zorgt de AutoFill functie wel voor.

Wij kijken voornamelijk films met een losse mediaspeler. Met de juiste ondertitels kan je met die mediaspeler de ondertiteling verplaatsen (en zelfs vergroten of verkleinen).

In het begin vond ik de Ambilight niet echt van meerwaarde, het beeld is tenslotte breed genoeg. Maar eenmaal ontdekt dat je het als sfeerverlichting kan gebruiken terwijl de TV op standby staat voegt het wel wat toe. Je kan uit verschillende kleurstelling kiezen zoals o.a. Oceaan en Lava.

Dankzij de CI+ ingang kunnen wijj heerlijk tv van Ziggo kijken zonder bijkomende decoders. Je verliest wel wat functies zoals on-demand. Maar dat werkt (voor zover wij er gebruik van maken) ook prima in de Ziggo-app i.c.m. een ChromeCast.

In het begin gebruikte wij veel van de applicaties die binnen Net TV beschikbaar waren, zoals RTL XL, NPO gemist etc. Inmiddels doet geen een van die apps het nog vanwege de wegvallende ondersteuningen. Dat was ook de voornaamste reden om een ChromeCast aan te schaffen.

De Net TV functie was de laatste tijd ook vrij traag aan het worden. Het is ook heerlijk dat je de TV kan bedienen met behulp van een app op een Smartphone. Eigenlijk geen meerwaarde, want je moet elke keer je TV opnieuw zoeken, dus even naar de afstandbediening lopen is sneller.

Philips heeft op dit moment geen nieuwe 21:9 TV's. En alles wat ik nog als 21:9 TV kan vinden zijn curved TV's. Laten we hopen dat deze TV nog heel lang meegaat.

Heb jij ook een Philips 50PFL7956H?

Je schrijft 'Applicaties worden niet meer ondersteund' Deze TV is uitgebracht in 2011 :?
Wel vervelend, maar een beetje logisch is dat wel. Dit geldt waarschijnlijk ook voor de traagheid.
Helaas heb je voor de 21:9 niet echt meer een alternatief, dus zul je het apparaat inderdaad moeten koesteren ;)

[Reactie gewijzigd door DeComponeur op 1 mei 2018 10:31]

Klopt, het zit hem niet zozeer bij Philips maar meer bij de ontwikkelaars van de applicaties zelf.
Ze vielen geleidelijk stuk voor stuk weg. RTL XL was de eerste (omstreeks 2015) en NPO Gemist de meest recente (maart 2018).