1 review

Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum Edition 11G

Specificaties 11GB GDDR5X • 2x DP, DVI-D, 2x HDMI - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum Edition 11G Review

Bas_f 30 april 2018, laatste update op 30 april 2018, 572 views Product gekocht

Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum Edition 11G

Dure kaart, maar de prestaties zijn geweldig. Het aanpassen van de LED(kleur) is mij alleen nog niet gelukt.

Pluspunten

• krachtig
  • stil
  • waterkoeling mogelijk

Minpunten

• duur

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik gebruik deze kaart nu al een tijdje ter vervanging van mijn twee GTX 780's in SLI. In zijn eentje is deze kaart veel krachtiger dan zijn twee voorgangers bij elkaar. Moeiteloos speel ik GTA5 in 4K op 60fps. De kaart blijft dan rond de 48 graden, bij kamertemperatuur, watergekoeld. Ik heb nog geen ander spel gespeeld wat de kaart heter krijgt dan GTA5. Vooralsnog kunnen alle spellen op maximale settings draaien.

Ik heb van de mogelijkheid gebruik gemaakt om waterkoeling aan te sluiten. Dat zit standaard op deze kaart en het enige wat ik hoefde te doen was twee koppelstukjes aanschaffen. Ik heb geen aparte radiator voor de kaart en de processor, dus het gekoelde water loopt vanaf de radiator eerst naar de GPU en gaat daarna door naar de CPU (i7-5930K), om vervolgens weer gekoeld te worden.
Ik heb de fans op de kaart laten zitten, want in het extreme geval dat de kaart heter wordt dan 50 graden, dan gaan deze (langzaam) meedraaien. De airflow in mijn kast is zo dat het onderste gedeelte puur koele lucht is, welke langs deze fans stroomt. Wanneer de fans gaan meedraaien om te koelen, koelen ze dus ook het water af.
Ik heb pas 1 keer meegemaakt dat de kamertemperatuur te hoog werd en de temperatuur boven de 50 graden uitkwam.
In deze setup maakt de kaart geen geluid en hoor ik alleen de 3 stille Corshair SP120 RGB fans van mijn kast.

Heb jij ook een Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum Edition 11G?

Leuk om te lezen, hoe veel radiators gebruik je ?
Mijn Gtx 1080ti met een i7 6950x op 4.3Ghz wordt niet warmer dan 41 graden onder 100% load. Ik gebruik hiervoor momenteel 1x 480mm radiator met fans op low :)
Netjes! Ik heb 1 240mm radiator met de fans op low. Als de temperatuur boven de 50 graden komt, gaan de fans wat harder.